چکیده:
ل بازاریابی غیر مستقیم است؛ -رابطه کارآیی میان کانال بازاریابی مستقیم و کانال بازاریابی غیر مستقیم به صورت مستقیم است؛ -در صورت تقسیم ارزیابی کارآیی بازاریابی به کانالهای مختلف بازاریابی،نتایج معناداری برای تصمیمگیران بازاریابی به دست میآید. با مقایسه اثربخشی میان دو کانال مختلف بازاریابی بیمه،مدیران شرکتهای بیمه عمر میتوانند انتخابهای آگاهانهتری داشته باشند.
خلاصه ماشینی:
"مقایسه کارآیی کانالهای مستقیم و غیر مستقیم در بازاریابی بیمه کشور تایوان مترجم:علی پارسامنش1 چکیده هدف از این مقاله،مقایسه کارآیی بانک بیمه به عنوان کانال بازاریابی غیر مستقیم حاصل از تشکیل نهادهای تابعه با تیم بیمهگران به عنوان کانال بازاریابی مستقیم در بخش بیمهگری کشور تایوان است.
در 51 سال گذشته ما شاهد تغییرات متعددی در چگونگی سازماندهی صنعت خدمات مالی در اروپا،آمریکا و آمریکای لاتین بودهایم که شامل یکپارچگی بیشتر بانکها و بیمهگران است؛به عنوان مثال بانک بیمه در فرانسه توسعه قابل توجهی یافته است و در آن شبکههای بانکی،بخش قابل توجهی از فروش بیمه عمر را به خود اختصاص دادهاند.
اما آیا کانال بانک بیمه(غیر مستقیم)سوددهتر از نمایندگان فروش خود بیمهگران است(مستقیم)؟ هنوز هیچ تحقیقی به مقایسه کارآیی میان کانالهای مختلف بازاریابی بیمه نپرداخته است.
Yang,2006 (به تصویر صفحه مراجعه شود) آنها فروش بیمه را از طریق بانک بیمه انجام میدهند، بازاریابی غیر مستقیم صورت میگیرد.
پژوهشهای پیشین درباره تحکیم روابط بانک- بیمهگران،گزارش دادهاند که بانک بیمه یک استراتژی سودده برای بانک است اما هیچ توافق نظری در این مورد وجود ندارد که آیا بیمهگران در فروش محصولات بیمه از طریق کانالهای بیمه بانک،به مزیت هزینهای1دست مییابند یا خیر.
آمارهای همبستگی ردهای اسپیرمن بیان میکنند که بر طبق آنها هیچ رابطهای از لحاظ رده کارآیی برای 12 شرکت بیمه عمر میان کانالهای مستقیم و غیر مستقیم وجود ندارد.
چگونگی عملکرد نمایندگان بانک بیمه تأثیری بر ضریب فروش شرکتهای بیمه ندارد،اما با خود بانکها مرتبط است ازاینرو برای عملکرد بهتر در بازاریابی غیر مستقیم،بیمهگران کشور تایوانی باید بانکهای مناسبی را شریک شوند."