چکیده:
مرور کتاب«تمها در فلسفهی موسیقی»بیانگر مجموعهای متشکل از مقالات مهم و شناختهشده توسط فیلسوف بانفوذ موسیقی استفان دیویس است.این مقالات رئوس تحولات در فلسفهی موسیقی را در طی بیش از دو دهه نشان میدهد. کتاب در 4 بخش تحت عنوان هستیشناسی،اجرا،بیان،و ارزیابی از جمله به این مباحث پرداخته است: -هستیشناسیهای آثار موسیقایی و اصالت اجراها -اصالت در اجرای موسیقی -آیا موسیقی زبان احساسات است -بیان احساس در موسیقی نحوهی بیان موسیقی -شناخت و درک موسیقایی و انواع آن و... ترجمهی حاضر با عنوان اصالت در اجرای موسیقی که از بخش دوم کتاب با عنوان اجرا انتخاب شده است در شش قسمت به موضوع وفاداری در اجرای اثر متمرکز شده و همچنین تلاش شده از اصالت اجرایی تعریفی جامع به دست داده شود.سپس علت اینکه چرا اعتبار در اجرای موسیقی در حد ارزش اعطا کردن است مورد بحث قرار گرفته و در نهایت بر ماهیت خلاقانهی نقش اجراکنندهی اثر تأکید و تمرکز شده است.
خلاصه ماشینی:
دیدگاهی که براساس آن ویژگیهای صحت و توانایی در اجراهای موزیکال را مورد بحث قرار میدهم به این شرح است:اجرایی به منظور فهمیدن و تشخیص قطعهی موسیقی آهنگساز که وفادار به اثر میباشد ممکن است برای صحت و درستی،به قضاوت گذاشته شود.
یک اجرای بسیار درست و بیعیب احتمالا با به کارگیری سازهای موسیقی معاصر در زمان حیات آهنگسازی که در حین اجرای اثر خود میباشد(یا تکرار چنین سازهایی)که دربردارندهی تعبیری از قطعه موسیقی از نظر اجراها و تمرینها با سبک سلیس و روان میباشد یا قراردادها و علامتهای زمانی اجرا در هنگامیکه اثر ساخته میشود و همچنین به کارگیری آنسامبل در شکل خود و قرارگیری آکوردها که با خصوصات آهنگساز در (به تصویر صفحه مراجعه شود) تطابق باشد امری به واقع عجیب است.
حالت انتخابی ارائهشده در اثر به منظور نشان دادن اعتبار و توانایی در اجراهای موسیقی به روشی سیستماتیک تنظیم شده و دربردارندهی این مطلب میباشد که جستوجو و تلاش ممکن است به عنوان هدف و آرمان در ایجاد صدای خاص مشخص شده باشد به جای اینکه مثلا ایجاد محیط اجتماعی درون موسیقی که از سوی معاصران آهنگساز توانسته نشان دهد یا نشان خواهد داد.
بهطور وضوح با صحبت در مورد خطمشی آنها باید آن صحت و اعتبار در اجرای موزیکال را در مقابل صدای برخی از اجراهای جاهای خاص که به قضاوت گذاشته میشود انکار کنیم اجرای خاصی که(به تصویر صفحه مراجعه شود) به وسیلهی آهنگساز در نظر گرفته شده بود.