چکیده:
بازآفرینی دولت امروزه به عنوان رویکرد غالب در اداره امورسازمانهای دولتی مطرح
است و از طرف دیگر, با توجه به این که در عصر انفجار اطلاعات بسر میبریم, فناوری
اطلاعات نیز دارای جایگاه رفیعی است. لذا سازمانهای دولتی برای بازآفرینی
ساختارها, فرایندها و کلیه ارکان سازمانی خود به شدت نیازمند بکارگیری فناوری
اطلاعات میباشند.
این مقاله که حاصل پژوهشی میدانی است, به بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات و
بازآفرینی دولت میپردازد, که در شرکت مخابرات استان قم صورت گرفته است. بدین منظور
ابتدا شاخصهای مرتبط با بازآفرینی دولت شناسایی گردیده است, که این شاخصها
عبارتند از: مشتری مداری, مخاطرهپذیری, نتیجه مداری و عدم تمرکز.
براین اساس در مقاله حاضر ضمن مروری بر ادبیات تحقیق, که متناسب با مولفههای مطرح
در بازآفرینی سازمانهای دولتی و همچنین ارتباط نظری آنها با فناوری اطلاعات
میباشد, متدولوژی تحقیق به اختصار بیان گردیده است. در ادامه مقاله نیز ضمن تشریح
اطلاعات گردآوری شده در قالب روش آمار توصیفی, فرضیات تحقیق با استفاده از روشهای
آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است, و در پایان نیز نتایج تحقیق و
همچنین پیشنهادات برگرفته شده از این نتایج با عنایت به ادبیات علمی و شرایط حاکم
بر سازمانهای دولتی ایران ارائه شده است.
خلاصه ماشینی:
"· اهداف حکومت · عملکردهای حکومت · پیدایش ابزارهای فناوری اطلاعات · سیاستهای اطلاعاتی حکومت · فناوری به شیوه ای جایگزین شده است که: · ما استراتژی را تعریف و اجرا کنیم · کسب و کار را سازماندهی و هدایت کنیم · اهداف ارزشمند واحدها را تعریف و تبیین کنیم ظهور ابزارهای فناوری اطلاعات نظیر شبکه گسترده جهانی سیستم های اطلاعاتی و بانکهای اطلاعاتی موجب شده است که مؤسسات حکومتی از آنها جهت پشتیبانی از اهداف برنامه ریزی شده و تغییر عملکرد در نحوه ارتباط بین مؤسسات و تماس با شهروندان، بخش خصوصی، غیر انتفاعی و دیگر مؤسسات حکومتی استفاده کنند.
3- آیا زیر ساختهای انسانی آماده است؟ به بیان دیگر آیا نگرش ها ، دانش و مهارتهای موجود ، بویژه در بخش عمومی، که برای شروع، بکارگیری و حمایت از دولت الکترونیکی مورد نیاز است ، وجود دارد؟ در اغلب کشورها اختلافات در مهارتهای کلیدی مربوط به تجزیه و تحلیل کسب و کار و طراحی سیستم بین مدیریت پروژه و مدیریت فروش می باشد.
01 level(1-tailed) به عبارت دیگر بین کاربرد فناوری های اطلاعاتی در شرکت مخابرات استان قم و مشتری مداری سازمان همبستگی مثبت و معنی داری وجود دارد.
ظهور ابزارهای فناوری اطلاعات نظیر شبکه گسترده جهانی سیستمهای اطلاعاتی و بانکهای اطلاعاتی موجب شده است که مؤسسات دولتی از آنها جهت پشتیبانی از اهداف برنامهریزی شده و تغییر عملکرد در نحوه ارتباط بین مؤسسات و تماس با شهروندان، بخش خصوصی، غیرانتفاعی و دیگر مؤسسات حکومتی استفاده کنند."