خلاصه ماشینی:
"در اوائل دهه 1990 رابرت کاپلان به همراه دیویدنورتون طرح تحقیقاتی را به منظور بررسی علل توفیق 12شرکت برتر آمریکایی و مطالعه روشهای ارزیابی عملکرددر این شرکتها آغاز کردند و حاصل تحقیق آنها بیانگراین بود که سازمانها جهت ارزیابی عملکرد خود فقط بهمعیارهای مالی متکی نبوده و برای انجام یک ارزیابیکامل از عملکرد سازمان میبایست معیارهای غیرمالیرا نیز مورد بررسی قرارداد (2007,36,Thomas) .
Innovation and learning perspective شکل شماره 1:چهار بعد کارت امتیازی متوازن (1992,74,Kaplan & Norton) (به تصویر صفحه مراجعه شود) لف)دیدگاه مالی هدف متداول بنگاههای جویای سود،ثروتآفرینیبرای سهامداران است.
با این وجود شرکتهای کوچک و متوسطدر راه پیادهسازی این روش در شرکتها با چالشهایمتعددی روبرو هستند که در زیر به آنها اشاره شده است:1-عدم وجود منابع انسانی و منابع مالی مناسب؛(هرچقدراندازه شرکت کوچک شود اهمیت این عامل بر طبقمشاهدات بدست آمده افزایش مییابد)2-بسیاری ازشرکتهای کوچک و متوسط اطلاعات بسیار ضعیفی ازکارت امتیازی متوازن دارند؛(راجع به اینکه چطور کار میکند و چه مزایایی میتواند از بکارگیری آن عاید شرکت&%04211SIMG042G% شود.
موارد زیر به تعدادی از مزیتهایحاصل از بکارگیری این روش در شرکتهای کوچک ومتوسط اشاره میکند: 1-بکارگیری کارت امتیازی متوازن توانایی شرکتهایکوچک و متوسط را جهت پاسخ سریع به تثبیت هرگونهتغییر در شرایط متغیر بازار افزایش داده است.
بنابراین سیستم کارت امتیازیمتوازن با نگاه همزمان به مجموعه شاخصهای گذشتهنگر و آیندهنگر یکی از مناسبترین روشها برای سنجشعملکرد شرکتهای کوچک و متوسط بوده و همچنین بهعنوان ابزاری کارا جهت شفاف و روشن نمودن استراتژیو چشمانداز سازمان انتقال آن به کارکنان سطوح مختلفو ایجاد تفاهم و همسویی بین مدیران واحدها و سطوحمختلف بر سر استراتژی واحد سازمان است."