خلاصه ماشینی:
"نسل جدید برنامههای پشتیبان نسل جدید برنامههای پشتیبان،عبارت است از مجموعهای یکپارچه از سیستمهای مجزا،که شامل محصولات و خدمات بانکی و عملیات راهبری است که مدیریت آنها از طریق دسترسی به پایگاه دادههای مشترک و متمرکز انجام میشود،و براساس مدیریت فرآیندهای کاری از پیش تعریف شده در سطح سازمانی، و نیز بر پایه یک سامانه ایمن22استوار میباشد.
خدماتی که این لایه به سامانه اضافه میکند،عبارتند از: *تراکنشهای مالی،از قبیل:برداشت از خودپرداز، پرداخت صورت حساب *اعمال محدودیتها *خدمات دولتی و بازرگانی،قیمتگذاری،و کنترل معاملات *پشتیبانی تراکنشهای مربوط به پرداختهای سوئیفت *مجوز انجام تراکنشها و دسترسی به حسابها *ارائه مجوز گروهی *ایجاد فضای اختصاصی ایمن *یکپارچگی مدیریت اارتباط با مشتری *تعریف اختیارات مربوط به 24 ساعته بودن تراکنشها لایه«سامانه خدمات»30 خدماتی که این لایه به سامانه اضافه میکند،عبارتند از: *تعیین اعتبار و صحت تراکنشها31،بررسی صحت و سقم دسترسی کاربران به سیستم؛ *نگهداری و حفاظت از اطلاعات و خدمات استفاده شده توسط مشتریان،از طریق کانالهای مختلف؛ *طراحی تراکنشهایی مطابق استاندارد که بنا به نیاز مشتری تغییر و توسعه مییابد؛ *اعلام اخطار و اطلاع به موقع در لحظه ببروز اشکال،و راهاندازی مجدد از همان لحظه بروز اشکال؛ *تضمین یکپارچگی تراکنشها و همزمانی دادهها، اطمینان از انجام کامل تراکنشها،و جایگزینی داده جدید؛ *پشتیبانی چندزبانه و چند ارزی بودن سیستم.
نتیجهگیری بهطور کلی،روند گسترش و توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی در سراسر جهان،آنچنان شتاب گرفته که توجه به این مقولات و برنامهریزی در جهت استفاده از فناوری اطلاعات و شکل(3)سوییچ ENTERPRISE APPLICATION INTEGRATOR (به تصویر صفحه مراجعه شود) ارتباطات،به خصوص گسترش بانکداری متمرکز و سیستمهای انتقال الکترونیکی وجوه در کشور،یک ضرورت اجتنابناپذیر شده است."