چکیده:
باشد.برای این منظور 1471 نفر از دانشآموزان مقاطع مختلف تحصیلی در شیراز شرکت نمودند.در پژوهش حاضر جداول هنجاری میزان اضطراب برای دانشآموزان به تفکیک جنس و پایه تحصیلی ارائه شده است.نتایج مطالعه حاضر نشان داد که دانش آموزان دختر نسبت به دانشآموزان پسر اضطراب بیشتری را تجربه میکنند.در ارتباط با تفاوت میزان اضطراب در پایههای تحصیلی مختلف پژوهش حاضر نشان داد که میزان اضطراب دانشآموزان کلاس پنجم ابتدائی از میزان اضطراب دانشآموزان کلاسهای دوم و سوم راهنمائی کمتر میباشد.
خلاصه ماشینی:
"جدول 4:تبدیل نمرات خام مقیاس اضطراب آشکار کودکان RCMAS به مرتبه درصدی برای پسران و دختران (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 5:تبدیل نمرات خام مقیاس دورغسنج به مرتبه درصدی برای پسران و دختران (به تصویر صفحه مراجعه شود) برای آزمایش این فرضیه که"دختران بطور معنیداری بیشتر از پسران اضطراب نشان میدهند"افراد گروه نمونه به دوگروه بر مبنای جنس تفکیک شدند و نمره اضطراب آنها بر مبنای 82 سئوال مربوط به اضطراب از مقیاس RCMAS محاسبه گردید.
جدول 6:آزمون t مستقل برای مقایسه عملکرد دو جنس در مقیاس اضطراب RCMAS به تفکیک سال تحصیلی و در کل نمونه (به تصویر صفحه مراجعه شود) در این پژوهش تفاوت بین دو جنس در مقیاسهای دروغسنج RCMAS مورد بررسی قرار گرفت.
مجددا براساس این جدول و همچنین جدول شماره 5 که نحوه تبدیل نمرات خام مقیاس دروغسنج RCMAS را به مرتبه درصدی به تفکیک برای پسران و دختران نشان میدهد امکان مقایسه افراد با گروه نمونه در مقیاس دروغسنج مهیا میگردد.
بایستی توجه داشت که مقیاس اضطراب آشکار کودکان برای دانشآموزان شهر شیراز هنجاریابی شده است و استفاده از هنجارهای موجود در سایر شهرهای کشور،باتوجه به اینکه اطلاعاتی که از طریق آن بتوان نتایج را تعمیم داد وجود ندارد،بایستی با احتیاط همراه باشد.
همچنین پژوهش حاضر به بررسی این سئوال تحقیقاتی پرداخت که"آیا دانشآموزان در کلاسهای مختلف تفاوت معنیداری در اضطراب نشان میدهند یا خیر؟"نتیجه مطالعه حاضر نشان داد که بین میزان اضطراب دانش در گروههای مختلف تحصیلی تفاوت معنیداری وجود دارد.
What I Think and Feel:German Experience with the Revised form of Children's Manifest Anxiety Scale.
The Children's Form of the Manifest Anxiety Scale."