خلاصه ماشینی:
"مجموعه مصنفات، ج 1:المشارع و المطارحات، ص 503:مقدمه هانری کوربن به مجموعه مصنفات شیخ اشراق، ج 1، ص ILX ؛غلامحسین ابراهیمی دینانی، شعاع اندیشه و شهور در فلسفه سهروردی، ص 15؛صمد موحد، سرچشمههای حکمت اشراق، ص 18؛داریوش شایگان؛ هانری کوربن، آفاق تفکر معنوی در اسلام ایرانی، ترجمه باقر پرهام، تهران:فرزان روز، 1373 ه ش، ص 208.
«نور علی نور یعنی امامی که به نور علم و حکمت در پی امامی از آل محمد علیهم السلام تأیید شده و این از[حضرت]آدم علیه السلام تا قیامت است و آنها اوصیاییاند که خدای عز و جل ایشان را خلفاء خویش در زمین و حجت خود بر خلق قرار داده است و هیچگاه زمین از ایشان خالی نیست.
با اینکه سهروردی در آثار خود از ابو حامد محمد غزالی نام نمیبرد اما به نظر میرسد یکی از منابع اندیشه سهروردی درباره نور و ظلمت، تعریف نور، نور الانوار، عالم انوار و مراتب آن، نسبت میان نور و امام، رساله مشکوة الانوار 4 غزالی در تفسیر آیه نور است.
ق. مقالههایی نظیر«سهروردی، بنیانگذار فلسفه اشراق» 1 و«مناسبات حکمت اشراق و فلسفه ایران باستان» 2 و نیز تصحیح و انتشار المجموعة فی الحکمة الإلهیة 3 که تصحیح انتقادی بخش الهیات سه کتاب اصلی سهروردی، یعنی التلویحات و المقاومات و المطارحات است و همچنین تصحیح حکمة الاشراق و در ادامه آن تدوین و انتشار سه جلد مجموعه مصنفات شیخ اشراق، با همکاری سید حسین نصر، و نیز نشر اسلام ایرانی، 4 که بخش چشمگیری از آن به سهروردی اختصاص دارد و همچنین تألیف کتاب فلسفه ایرانی و فلسفه تطبیقی و سایر آثار، بزرگترین قدمها را در راه شناخت و معرفی حکیم شهید سهرورد برداشت."