Skip to main content
فهرست مقالات

واکنش کودکان 4-6 ساله نسبت به کتابهای تصویری

نویسنده: ؛

پاييز 1376 - شماره 31 (18 صفحه - از 39 تا 56)

کلید واژه های ماشینی : کتاب‌های تصویری ،نسبت به کتاب‌های تصویری ،نسبت به کنش‌های داستانی ،نشانه‌ها بیش از پسران ،واکنش‌های کودکان ،داستانی بیش از پسران ،دختران نسبت به کنش‌های ،ساله ،نشانه‌های تصویری ،گروه سنی ،کتاب‌های تصویری داستانی تخیلی ،مهد کودک ،نسبت به کنش‌ها ،واکنش نسبت به کنش‌ها ،کتاب‌های تصویری با کلام ،کنش‌های داستانی بیش ،واکنش‌های دختران نسبت ،کودکان مورد بررسی ،واکنش نسبت به نشانه‌ها ،تخیل داستان ،درک نشانه‌های تصویری ،مورد بررسی در داستان‌ها ،تخیلی ،کوچولو ،کتاب‌های داستان ،واکنش‌های کودکان نسبت ،واکنش دختران ،کنش‌های داستان ،سنی ،دیدن

برای 72 کودک 4 تا 6 ساله،شامل 36 دختر و 36 پسر،از 3 مهدکودک و 1 فرهنگسرا سه‌ کتاب تصویری و دو کتاب مصور خوانده شده و واکنش‌های مختلف آنها ارزیابی گردید. واکنش‌های دختران نسبت به کنش‌های داستانی بیش از پسران بود.کودکان توانستند نشانه‌های‌ تصویری را به خوبی درک کنند،در این مورد نیز واکنش دختران به نشانه‌ها بیش از پسران بود. عامل بازدارنده در درک نشانه‌های تصویری عامل فرهنگی بود.به‌طور کلی دختران در صحبت‌ پیرامون تصاویر و تعریف داستان بسیار فعال بودند و واکنش آنها نسبت به کنش‌ها و نشانه‌ها بیش‌ از پسران بود.کودکان مورد بررسی در داستان‌ها درپی فرصتی بودند تا خود را بیان کنند،آنها مسائل درونی خویش را با تخیل داستان پیوند می‌دادند.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.