خلاصه ماشینی:
"مدیریت مرکز اطلاعرسانی از لحاظ سازمانی به برنامهریزی،تهیه امکانات،بودجه،نیروی انسانی،فضا،تجهیزات و مسائلی از این قبیل میپردازد و در باب بانکهای اطلاعاتی موردنیاز مرکز-طبق اهداف و وظایف از پیشتعیینشده-تصمیمگیری میکند؛و حال آنکه مدیریت نظام اطلاعرسانی ممکن است به مدیریت مراکز،تقسیم وظایف میان مراکز،سیاستگذاری برای پرهیز از دوبارهکاری،اجرای نظارتها و هماهنگیهای لازم و مسائلی از این نوع بیندیشد.
مدیریت اطلاعات،اما،نه صرفا متوجه نظام اطلاعاتی است و نه مرکز اطلاعرسانی و نه بانک اطلاعات،بلکه به مسائل مربوط به نیازسنجی اطلاعاتی مخاطبان بالقوه و بالفعل،عادتها و رفتارهای اطلاعیابی،شناخت مجراها و رویههایی که عرفا مورد پسند قشرها و لایههای اجتماعی است، سیاستگذاریهای مربوط به پیوند ارگانیک میان زبان نظامها و زبان کاربران و چگونگی ایجاد مطلوبترین شیوهء ارتباطی،و مسائلی از این نوع میپردازد.
به عبارت دیگر،مدیریت اطلاعات به این مهم میاندیشد که:آیا آنچه در مدیریت اجرایی صورت گرفته توانسته است به اهداف بیرونی خود دست یابد؟آیا محیط از عملکرد سیستم بهگونهای مورد انتظار برخوردار است؟آیا میتوان در درازمدت به این رویه ادامه داد؟آیا آنچه انجام میشود با علم به نیاز واقعی محیط است؟و مواردی فراوان از این قبیل."