Skip to main content
فهرست مقالات

نگرش اعضای هیات علمی و دانشجویان درباره تعداد واحدها و ساعات دروس کارورزی در برنامه کارشناسی

نویسنده: ؛

تابستان 1382 - شماره 54 علمی-ترویجی (11 صفحه - از 59 تا 69)

کلیدواژه ها : اعضای هیئت علمی ،دانشجویان ،دروس کارورزی ،کتابداری

کلید واژه های ماشینی : کارورزی ،اعضای هیئت علمی ،دروس کارورزی ،دروس کارورزی در برنامه ،تعداد واحدها و ساعات کارورزی ،کارورزی مکمل دروس نظری ،دروس کارورزی مکمل دروس ،تعداد واحدها و ساعات دروس ،ساعات دروس کارورزی ،تعداد واحدهای درس کارورزی قسمت ،کارورزی در برنامه درسی ،نظرات اعضای هیئت علمی ،حد مکمل دروس نظری ،تعداد واحدهای درس کارورزی ،تقویت مهارت‌های عملی ،واحدهای درس کارورزی ،ساعات کارورزی ،دروس نظری ،مهارت‌های عملی ،گروه‌های آموزشی کتاب‌داری ،جامعه آماری ،درسی کارشناسی کتاب‌داری ،نسبت به تعداد واحدها ،تعداد واحدها ،مدت‌زمان اختصاص‌داده‌شده به درس ،سؤال ،درس کارورزی قسمت ،گروه‌های آموزشی ،کارورزی در گروه‌های آموزشی ،کارورزی قسمت

این مقاله تحقیقی به بررسی نحوه نگرش اعضای هیئت علمی و دانشجویان نسبت به تعداد واحدها و ساعات دروس کارورزی در برنامه درسی کارشناسی کتابداری می‌پردازد. پرسش‌های اساسی تحقیق از دو عامل تأثیر تعداد واحدها و ساعات کارورزی در ارتقای کیفی این دروس، و اینکه این دروس تا چه حد مکمل دروس نظری و موجب تقویت مهارت‌های عملی هستند سؤال می‌کند.برای انجام تحقیق از روش پیمایشی و تحلیل محتوا استفاده شد.یافته‌ها نشان می‌دهد که جامعه آماری مورد مطالعه نسبت به تأثیر تعداد واحدها و ساعات کارورزی در ارتقای کیفی این درس، نظری در حد متوسط دارند و با این نظر که دروس کارورزی مکمل دروس نظری و موجب تقویت مهارت‌های عملی هستند در حدی بالا موفق هستند.همچنین یافته‌های تحقیق حاضر نشان می‌دهد که دروس کارورزی تحت نظارت گروه‌های آموزشی کتابداری نیست و جدی گرفته نمی‌شود.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.