خلاصه ماشینی:
") دانشگاه دیپوآو1 این کتاب اولین مجلد از کتبی است که پروفسور گاتری-که در تفسیر افکار باستان بسیار مدیون او هستیم-در موردتاریخ فلسفۀ یونان تا نوافلاطونیان نوشته است(که البته شاملنوافلاطونیان نمیشود).
j) گاتری اکنون دومین جلد از تاریخ فلسفۀ یونان را منتشرکرده است که مبحث پیش سقراطیان را[که از جلد اول آغازشده بود]20به اتمام میرساند که شامل دموکریتوس نیز میشود.
اثر گاتری اولین تأمل جامع بر کل تاریخ فلسفۀ یونان استکه در انگلستان از زمان ترجمۀ کتاب متفکرین یونان نوشتۀتئودور گمپرز25(12-1901)،صورت گرفته است؛بهعلاوه اثرگاتری اولین پژوهشی است که در این مقیاس و با چنین جامعیتیتوسط یک محقق و فیلسوف انگلیسی نوشته شده است.
قبلا گفته میشد که زمانی که در قسمت اول رسالۀتیئتتوس،افلاطون استدلال میکند که نظر هراکلیتوس مبنیبر سیلان دائمی جهان محسوس منجر به از کارافتادگی زبانمیشود،هدف افلاطون رد نظر هراکلیتوس نیست(زیرا ایننظر[تغییر دائمی جهان محسوس]از اصول بنیادین فلسفۀ خودافلاطو است)،بلکه هدف او این است که نشان دهد اگربه ایدههای نامتغیر عالم مثال،که فراتر از پدیدههای عالممحسوس هستند،قائل نشویم،با چه مشکلی مواجه خواهیم شد(کرنفورد،چرنیس و دیگران)57.
برنت همچنین سقراط را به سنتفلسفی متقدم یونان-که اکنون با عنوان کلی پیش سقراطیان شناخته میشوند-نزدیک میدانست:او بر این باور بود که سقراط در جوانی شاگردآرکیلاوس (sualehcra) بوده که یکی از اعضای سنت آنکساگوریبوده است.
برنت همچنین سقراط را به سنت فلسفی متقدم یونان-که اکنون با عنوان کلی پیش سقراطیان شناخته میشوند-نزدیکمیدانست:او براین باور بود که سقراط در جوانی شاگرد آرکیلاوس (sualehcra) بوده که یکی از اعضای سنت آنکساگوری بوده است."