Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر برگزاری آزمون عمومی زبان بر گزینش علمی داوطلبان ورود به دوره دکتری (دانشگاه تهران) در قالب مدل اقتصاد سنجی

نویسنده: ؛

بهار و تابستان 1380 - شماره 10 (21 صفحه - از 4 تا 24)

کلیدواژه ها : آزمون عمومی زبان انگلیسی ،آزمون دکتری ،دروس تخصصی مقطع تحصیلی ،محل تحصیل

کلید واژه های ماشینی : دوره دکتری ،محل اخذ مدرک کارشناسی ،داوطلبان آزمون دوره دکتری ،دکتری ،معدل دوره کارشناسی ،آزمون دوره دکتری ،اخذ مدرک کارشناسی ،محل اخذ مدرک کارشناسی‌ارشد ،دانشگاه‌های محل اخذ مدرک داوطلبان ،قبولی در دوره دکتری ،محل اخذ مدرک ،دوره کارشناسی ،نمره زبان عمومی ،نمره زبان ،معدل دوره کارشناسی داوطلبان ،احتمال قبولی در دوره ،اخذ مدرک ،آزمون زبان ،معدل دوره کارشناسی‌ارشد ،اخذ مدرک کارشناسی‌ارشد ،دانشگاه تهران ،زبان عمومی ،نمره زبان بالاتر ،آزمون زبان عمومی ،مدرک کارشناسی ،نمره زبان عمومی داوطلبان ،معدل دوره ،داوطلبان آزمون ،کارشناسی‌ارشد ،دانشگاه‌های محل اخذ مدرک

همواره این نگرانی وجود داشته است که برگزاری آزمون زبان عمومی انگلیسی، مثل غربال، داوطلبانی را که از نظر علمی قوی ولی از نظر زبان ضعیف‌اند حذف خواهد کرد یا نه. خوشبختانه، براساس آمار یک دوره آزمون، رابطه میان نمرات زبان عمومی انگلیسی داوطلبان دوره دکتری و دروس تخصصی و وضعیت علمی(برای 2124 داوطلب)بررسی شده و نشان داده شده است که داوطلبانی که از نمره زبان بالایی برخوردارند از نطر علمی وضعیت مناسبی دارند و می‌توان آزمون زبان را به عنوان یک مرحله از آزمون دوره دکتری برای ارتقاء سطح زبان انگلیسی مقطع دکتری انجام داد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.