خلاصه ماشینی:
"IB} بانک و اقتصاد(به تصویر صفحه مراجعه شود) فرضیات تحقیق با توجه به مطالب بیان شده،فرضیههای اصلی اینپژوهش عبارتند است:_بین عوامل آمیخته بازاریابی و جذب مشتریان بانکصادرات،رابطه معنیدار وجود دارد.
با توجه به اینکه 24/082 _t oH بزرگتر از t جدول،یعنی 1/645 _t میباشد،در نتیجه،فرض oH رد میشود،و فرض مقابل،یعنی lH پذیرفته میشود که نشاندهندهوجود رابطه معنیدار بین تسریع در انجام تسهیلات وگذاریبه مشتریان با جذب منابع و مشتری است.
با توجه به تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه دوم،نتایج حاکیاز وجود ارتباط معنیدار بین ارایه خدمات سریع و عرضه مناسببه مشتریان با سپردهگذاری توسط مشتراین است که میتوانگفت با رقابت روزافزون بین بانکها باید کوشش بیشتری درکوتاه نمودن زمان لازم جهت انجام خدمات مربوط به مشتریان(به تصویر صفحه مراجعه شود) بنمایند و در حد لازم با افزایش تعداد کارکنان در بعضی ازشعبههای شلوغتر،باعث تسریع در ارایه خدمات شوند و تلاشنمایند تا حد امکان در ارایه بعضی از خدمات همچون پرداختقبوض آب و برق و...
پس اگر بانک صادراتنیز در حد امکان همچون بانکهای دیگر بتواند خدمات کاملبانکداری را ارایه دهد و ارایه اکثر خدمات بانکی توسط بانکقابل انجام باشد،مشتریان بیشتر سپردهگذاری خواهند نمودو خصوصا تنوع پرداخت تسهیلات و کاهش سود تسهیلاتاز موارد مهم مورد نظر مشتریان است که بانک صادرات نیزبایستی با اتخاذ سیاستهای مناسب،تسهیلات گوناگونی رابه مشتریان ارایه نماید تا مشتریان جهت رفع نیاز خود مجبوربه قطع فعالیت با بانک نشوند.
1)مدیران بانکها و سیاستگذاران باید با ارایه طرحهاییهمچون افزایش سود سپردهها و اعطای تسهیلات ارزانقیمتبه مشتریان،در بالا بردن درآمد مشتریان مؤثر باشند تا بتوانند منابع(به تصویر صفحه مراجعه شود)بیشتری را جذب نمایند و سپردهگذاری بانک افزوده شود."