خلاصه ماشینی:
"باتوجه به موارد فوق هدف کلی این مقاله بررسی کاربرد روشهای حسابداری مدیریت در بهبود آموزش عالی حسابداری و شامل بخشهای زیر میباشد: 1-تغییرات در آموزش حسابداری و صلاحیتهای محوری مورد نیاز اعضاء حرفه 2-ارائه مدلی راهبردی،برای بهبود آموزش عالی حسابداری 3-نقش مدیریت کیفیت جامع در آموزش عالی حسابداری 4-بهبود آموزش عالی حسابداری 5-کاهش هزینه فرصت دورههای آموزش حسابداری از طریق ایجاد دورههای کارآموزی تغییرات در آموزش حسابداری و صلاحیتهای محوری اعضای حرفه حسابداری اخیرا مطالعات زیادی در مورد نیاز به تغییرات در آموزش حسابداری برای پاسخگویی هرچه بیشتر در مقابل انتظارات استفادهکنندگان صورت گرفته است که مهمترین آنها تحقیقی در مورد مهارتهای مورد نیاز اعضاء حرفه از دیدگاه انجمن حسابداران رسمی آمریکا5و انجمن حسابداران مدیریت6میباشد.
جدول شماره 2-مثلث بقا(قیمت-کیفیت-کارکرد)در آموزش عالی حسابداری (به تصویر صفحه مراجعه شود) بهطور کلی بنگاههای اقتصادی در محیط رقابتی از سه راهبرد بهطور معمول برای رقابت استفاده میکنند: 1-پیشگامی هزینه11که هدف آن ارائه محصول با قیمت،کارکرد و بهای تمام شده پایینتر میباشد.
از آنجایی که در این سیستم اعضایی که مستقیما با دانشجویان ارتباط دارند در راس دوم و بخش اداری در پایین هرم قرار می گیرند،هماهنگی بیشتری بین بخشها جهت رفع نیازهای مشتریان داخلی(دانشجویان و جامعه)وجود دارد(مرتضوی،1383) بهبود آموزش عالی حسابداری راهکارهایی که میتوانند برای بهبود کارکرد و کیفیت برنامههای آموزش حسابداری بکار گرفته شوند عبارتند از: 1-شناسایی دانشجویان مستعد و فعال 2-توسعه مهارتهای حرفهای 3-مدیریت فرآیند آموزشی 4-نیاز به استفاده از فناوری در آموزش حسابداری شناسایی دانشجویان مستعد و فعال نیاز زیادی به ورود دانشجویان مستعد و فعال به حرفه حسابداری وجود دارد."