خلاصه ماشینی:
"بیمه در زیرمجموعۀ بخش خدمات قرار میگیرد و در بازاریابی این خدمت،باید توجه کافی به کیفیت محصول و رضایت مشتری داشت.
کسب و کار بیمه با خدمات فروش سروکار دارد،بنابراین تشکیل آمیخته بازاریابی برای آن الزامی است.
طبیعی است که کاربران،انتظار بازدهی متعارف برای سرمایهگذاریهایشان داشته باشند و شرکتهای بیمه نیز به دنبال حداکثرسازی سودآوری خود باشند.
طرحهای بیمۀ گروهی باید اصلاح شوند،محصول بیمه باید گسترش داده شود و باید طرحها و بیمهنامههای جدید برای روستاها و مردم روستایی بسط داده شوند.
قیمتگذاری در کسب و کار بیمه،تصمیمات قیمتگذاری با عوامل زیر مرتبط است: -حق بیمه پرداختشده برای بیمهنامهها؛ -بهره پرداختشده برای عدم پرداخت حق بیمهها و تسهیلات اعتباری؛ -کارمزد پرداخت شده برای فعالیتهای مشاورهای و بیمهای.
این راهبردها میتواند اعمال قیمتگذاری پایین یا بالا با توجه به سطح یا معیارهای مشتریان یا بیمهگذاران باشد.
اگر نرخهای بهره ارائهشده به وسیله بانکها یا سایر مؤسسات مالی بیشتر از بازدههای مورد انتظار از حق بیمهها باشند،مردم تمایلی به قرار دادن وجوه خود برای سرمایهگذاری در کسب و کار بیمه نخواهند داشت.
مکان این عنصر از آمیخته بازاریابی با دو واقعیت مهم سروکار دارد: -ادارۀ کارمندان بیمه -مکانیابی شعبه از نظر حفظ هنجارهای عرضۀ خدمات،مدیریت نمایندگان و کارمندان بیمهای بسیار مهم تلقی میشود.
همچنین این امر فرایندی است برای ارائۀ خدمات به کاربران نهایی به نحوی که فاصلۀ بین خدمات وعده داده شده و خدمات عرضه شده کمتر و کمتر شود.
بیمه،صنعتی خدماتی است که مستلزم سطح بالایی از تعامل بین افراد است،استفادۀ کارآمد از این منبع برای رضایتمندی مشتریان امر بسیار مهمی است."