Skip to main content
فهرست مقالات

نقش حافظه در فرایند یادگیری زبان خارجی

نویسنده: ؛

زمستان 1384 - شماره 28 علمی-پژوهشی (24 صفحه - از 133 تا 156)

کلید واژه های ماشینی : حافظه ،یادگیری زبان خارجی ،فرایند یادگیری زبان خارجی ،اطلاعات ،یادگیری ،زبان خارجی ،فرایند یادگیری ،زبان ،نقش حافظه در فرایند یادگیری ،حافظه کوتاه‌مدت ،حافظه بلندمدت ،حافظه کاری ،کلمه ،تلفظ ،حافظه معنا ،حافظه بلند ،رمزگذاری ،تلفظ واژه زبان خارجی حافظه ،زبان خارجی حافظه کاری تلفظ ،فرایند یادگیری زبان خارجی بررسی ،نگه‌داری واژه زبان خارجی ،شناخت ،واژه زبان خارجی حافظه کاری ،واژه ،یادآوری ،فراگیر ،انسان ،حافظه کوتاه ،نگه‌داری ،فرایند یادگیری زبان خارجی محمود

فلاسفه جزء اولین کسانی بودند که به حافظه توجه نمودند و سعی در کشف ویژگی ها و ارایه مفهومی روشن از آن داشتند . نگاه فلسفی صرف، پاسخگوی سایر سوالات بشر در خصوص توانایی های حافظه در امور مختلف نبود. از این رو، روانشناسی با هدف بررسی دنیای ذهنی انسان از درون فلسفه زاده شد و تلاش کرد تا جایگاه حافظه را در فرایند یادگیری، بررسی و تبیین کند . بسیاری از شناخت علمی انسان از حافظه خود, مبتنی بر یافته های یک قرن ونیم پیش است . در دهه های اخیر, بعد از گذار از مکتب رفتارگرایی و پیدایش مکتب شناخت گرایی, تحول عظیمی در شناخت انسان از عملکرد حافظه به هنگام یادگیری ایجاد شد . در پی تحقیقات فراوان , بخش های مختلف مغز و حافظه , مانند حافظه کوتاه مدت , حافظه کاری , حافظه بلند مدت , حافظه معنایی که ارتباط تنگاتنگی با فرایند یادگیری زبان خارجی دارند، شناسایی شدند . در این مقاله, نقش حافظه در فرایند یادگیری زبان خارجی بررسی می شود

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.