خلاصه ماشینی:
"در این مقاله سعی بر آن است بهطور اجمال فرآیند و چگونگی عملکرد مدیریت برونسپاری فناوری اطلاعات در بعد سازمانی مورد تحلیل قرار گرفته و برخی تئوریها و مبانی و کاربردهای آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
2-تئوریهای مدیریت موفقیت برونسپاری IT برونسپاری فناوری اطلاعات به عنوان روش نظری علاوهبر روش عملی براساس چندین مفاهیم و روشهای دیگر ونیز روابط بین آنها مانند کسبوکار بین المللی،بازاریابی،روانشناسی،مدیریت فناوری،مدیریت راهبردی،مدیریت پروژه،مدیریت دانش،مالی، اقتصاد،سازمانها،مدیریت سنتی،علوم سیاسی،و علوم رفتاری بنا نهاده شده است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) 3-پیکربندیهای ارزشگذاری در معیارهای برونسپاری IT درک این موضوع که شرکتها چطور باهم متفاوت هستند چالش اصلی هم برای شیوه مدیریت و هم برای تئوری است.
Ward&Peppard شکل 3-اجزای-عناصر راهبرد فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی و وابستگی بین آنها (به تصویر صفحه مراجعه شود) 4-بلوغ در روابط برونسپاری مراحلی از مدلهای رو به رشد،بهطور گستردهای در هر دوی تحقیقات سازمانی و تحقیق مدیریت فناوری اطلاعات استفاده میشود،براساس نظریه تکو و کینگ1،این مدلها تنوع گستردهای از پدیده،چرخه زندگی سازمانی،چرخه زندگی محصولات،و رشد زیستی،مراحل رشد در سیستمهای اطلاعاتی و مدلهای رو به رشد برای ادغام بین برنامهریزی تجاری و سیستمهای اطلاعاتی ارزیابی کسبوکار الکترونیکی،مراحلی از قابلیت فناوری دانش مدیریت و شماری دیگر از توسعه علاقمندیها در دیدگاه زمانی میباشد.
Teo&king شکل 5:مرحله بلوغ روابط برونسپاری (به تصویر صفحه مراجعه شود) در رابطه برونسپاری،طرفین همکاری در یک ارتباط ضروری درگیری میشوند که به عنوان قرارداد شناخته میشود که هرکدام از سازمانها،سازمان دیگر را برای اجرای بعضی از خدمات از سوی خودش که شامل نمایندگی دادن قدرت(نفوذ)تصمیمگیری برای عامل است،درگیر میکند،براساس نظریه>>ایژن هاردت<<تئوری نمایندگی،با حل دو مشکل که در روابط نمایندگی رخ میدهد، ارتباط دارند."