خلاصه ماشینی:
")به طور مساویدسترسی داشتهاند؟ 8-آیا توزیع رشتهای دانشجویان مراکز آموزشعالی استان کردستان در سال مورد مطالعه متناسببا نیازهای توسعۀ اقتصادی و اجتماعی این استانصورت گرفته است؟ در نهایت وضعیت هر یک از مناطق را از لحاظدستیابی به فرصتهای آموزشی در دورههای چون مدارس میتوانندپایگاه محکمی برای انتقالفرهنگ مورد نظر جامعه بهنسل آینده خود باشند،لذاآموزش و پرورش میتوانددر زمینۀ ایجاد یا حفظوحدت ملی سهم بسزاییداشته باشد.
از آنجا که یکی ازجنبههای توزیع فرصتهای آموزشی،نحوۀ توزیعمعلم متخصص میان مناطق مختلف آموزشیبه نسبت تعداد دانشآموزان به تفکیک دوره،جنسو منطقۀ شهری و روستایی است به منظور بررسیمیزان دستیابی دانشآموزان دختر و پسر دورههایمختلف آموزشی در سال مورد مطالعه(78-1377)،اقدام به جمعآوری اطلاعات درمورد شاخص آموزشی تراکم دانشآموزی(نسبتدانشآموز به معلم)به تفکیک دختر و پسر و شهریو روستایی،و نیز درصد معلمان از کل به تفکیکمدرک تحصیلی برای هر یک از مناطق کرده وماحصل را به صورت جداول 5 و 6 ارائه نمودهایم.
پیوست 7:مقایسۀ میزان دستیابی لازمالتعلیمان دختر و پسر مناطق شهری و روستایی استانکردستان به فرصتهای آمورشی دورۀ ابتدایی در سال تحصیلی 77-1376 (به تصویر صفحه مراجعه شود)از کل استادان مراکزآموزش عالی استان تنهایک نفر دارای حکمدانشیاری بوده است،15 درصد حکم استادیاریو 31 درصد آنان درجۀمربی داشتهاند و بیش از50 درصد کادر آموزشیمراکز آموزش عالی استاناز نیروهای حقالتدریسیتأمین شده است.
پیوست 8:مقایسۀ میزان دستیابی لازمالتعلیمان دختر و پسر مناطق شهری و روستایی استانکردستان به فرصتهای آموزشی دورۀ راهنمایی در سال تحصیلی 77-1376 (به تصویر صفحه مراجعه شود) نسبت دانشجو به استاددر مراکز آموزش عالیاستان نامناسب بوده و از35 نفر دانشجو به ازاء هراستاد در دانشگاه کردستانتا 15/2 نفر در دانشگاهعلوم پزشکی در نوساناست."