Skip to main content
فهرست مقالات

کاربردهای فناوری اطلاعات در مهندسی مجدد فرایند کسب و کار

نویسنده:

(22 صفحه - از 49 تا 70)

کلیدواژه ها : فناوری اطلاعات ،مهندسی مجدد فرایند کسب و کار ،کاهش دوره زمانی فرایند ،توانمندسازی کارکنان ،مشتری مداری انبوه ،ساختاربندی مجدد سازمان

کلید واژه های ماشینی : فناوری اطلاعات ،مهندسی مجدد فرایند کسب ،فناوری اطلاعات در مهندسی مجدد ،مهندسی مجدد ،کارکنان ،فرایند کسب و کار ،فرایند ،مهندسی مجدد کسب و کار ،سازمان ،مشتری ،استفاده از فناوری اطلاعات ،فناوری اطلاعات در افزایش بهره‌وری‌سازمان‌ها ،توانمندسازی کارکنان ،کار ،سیستم‌های اطلاعاتی ،رویکرد مهندسی مجدد فرایند کسب ،محوریت فناوری اطلاعات ،مدیریت ،کاهش دوره زمانی فرایند ،توانمندسازی ،فرایند مهندسی مجدد کسب ،سیستم‌های ،تولید ،فناوری اطلاعات دز بهبود کیفیت ،تاکید بر فناوری اطلاعات ،بهبود ،فناوری اطلاعات توصیف ،کار و فناوری اطلاعات ،فرایند مهندسی مجدد یک‌سازمان استفاده ،ساختار

در این مقاله بعد از بیان مقدمه‌ای تفضیلیاز دلایل روآوردن‌سازمان‌ها به مهندسی مجدد فرایند کسب و کار، مهمترین ویژگی‌های این فرایند با تاکید بر فناوری اطلاعات معرفی شده و نتایج چند مطالعه عمده درباره زمینه‌های بکارگیری فناوری اطلاعات برای پیاده‌سازی آن تشریح در ادامه مهمترین عوامل موثر بر این فرایند با محوریت فناوری اطلاعات توصیف می‌گردد.سپس به ارتباط ویژه مهندسی مجدد فرایند کسب و کار با استفاده از فناوری اطلاعات در افزایش بهره‌وری‌سازمان‌ها از نظر می‌گذرد.

خلاصه ماشینی:

"از این منظر مهندسی مجدد کسب و کار به معنای استفاده از توان فناوری اطلاعات برای تحول اساسی و مجدد فرایندهای‌سازمانی به منظور بهبود چشمگیر در عملکرد است(شریف‌زاده، 1379، ص 27). ابزارهای فناوری اطلاعات‌سازمان‌ها را قادرمی‌سازد تا امتیازات مهمی را کسب کنند: 1-صرفه‌جویی در هزینه و بهبود بخشیدن تبادل اطلاعات 2-اجتب از خطاهای انسانی در وظایف بسیار پیچیده 3-صرفه‌جویی مالی به دلیل کاهش خطاها و زمان انجام وظایف 4-ادغام و هماهنگی چندین وظیفه در یک وظیفه 5-بهبود کارایی و اثر بخشی‌سازمانی 6-بهبود در مدیریت میانی و کاهش رایندها زاید از طریق تهیه اطلاعات مفید نکته‌ای که در این زمینه باید به خاطر داشت آن است که فناوری اطلاعات خود، به تنهایی محقق کننده مهندسی مجدد نیست. Spencer ب-تحقیق لاو-گاناساران 1 (1999):این دو محقق اعتقاد دارندکه چهار عامل سازمان، منابع انسانی، مدیریت کیفیت فراگیر و فناوری اطلاعات بر روی مهندسی مجدد فرایند کسب و کار اثر دارند که در ادامه به طور جداکانه بررسی می‌شوند. 1-سازمان(موسسه) 2 :عامل‌سازمان خود به دو بخش تقسیم می‌شود: 1-1-ساختار 3 :ساختار، بیشتر از طریق ایجاد نیاز به تغییر در قسمت نیروی انسانی نمود پیدا می‌کند و عمدتا از طریق تسهیم پاداش، افزایش تولید، آموزش و موارد مشابه، روی فرایند مهندسی مجدد کسب و کار اثرگذار است. همچنین مهندسی مجدد روش و برنامه‌ای نیست که تنها برای بهبود انگیزش و روحیه کارکنان به کار گرفته شود بلکه به معنی استفاده بهینه از دانش و یافته‌های مدیریت در عرصه نوینی است که‌سازماندهی و ساختار دوره تولید انبوه و شیوه‌های کلاسیک انجام کار را متحول می‌نماید(شریف‌زاده، 1379، ص 26)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.