خلاصه ماشینی:
"در واقع اقدامات معمول و سنتی مدیریت عملکرد از کمک مؤثر به تحقق هدف ارتقای کارایی کارکنان ناتوان است و قادر به پرورش کارکنانی ملزم و متعهد به اهداف سازمان نخواهد بود.
اما در سازمانهای موفق امروز که در آنها رویکرد مطلوب مدیریت عملکرد با ماهیتی غیر تنبیهی اعمال میشود،اموری چون تنزل درجه و تعلیقات انضباطی بدون پرداخت منسوخ شده است و در عوض کارکنان مسؤولیت شخصی رفتار و تعهد خود نسبت به عملکرد رضایتبخش را شرط استمرار اشتغال خود تلقی میکنند.
لذا کارکنان در برابر این انتخاب قرار دارند که آیا با متحول ساختن خود در سازمان باقی بمانند یا آنرا ترک کنند؟در ابتدا هدف از ابداع مدیریت عملکرد این بود که کارکنان را نسبت به احراز مهارتهای خاص و همسو ساختن عملکردشان با اهداف و دستاوردهای مهم سازمان راهنمایی و تشویق کند."