Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر آموزش راهبرد خود نظارتی بر اصلاح رفتارهای دانش آموزان دارای اختلال نقص توجه

نویسنده: ؛ ؛

پاییز و زمستان 1382 - شماره 9 و 10 (16 صفحه - از 207 تا 222)

هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش راهبرد خود نظارتی در دانش آموزان دارای اختلال نقص توجه شهر تهران است . با استفاده از روش نمونه گیری انباشته، تعداد 5 نفر دانش آموز دارای اختلال نقص توجه مرضی کودکان براساس CSI -4 انتخاب شدند . روش تحقیق از نوع طرح تک آزمودنی است که بر اساس آن دو رفتار مربوط به اختلال نقص توجه شامل توجه بر تکالیف خواندن و بی اجازه صحبت کردن در کلاس ریاضی، طی سه مرحلة خط پایه شامل مشاهدة فراوانی این دو رفتار در آزمودنیها، مرحلة مداخله شامل آموزش راهبرد خود نظارتی و ثبت فراوانی این رفتارها توسط آزمودنیها و مرحلة پیگیری بررسی تداوم زمانی اثر خود نظارتی بر رفتارهای مذکور مورد بررسی قرار گرفتند . نتایج نشان داد که آموزش راهبرد خود نظارتی موجب افزایش میزان توجه و کاهش میزان بی اجازه صحبت کردن در دانش آموزان دارای اختلال نقص توجه می شود .

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.