چکیده:
هدف این پژوهش، تبیین رابطه بین استفاده از فناوری اطلاعات با کارآفرینی و پیشرفت شغلی کارکنان مدارس متوسطه شهرستان بستک بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان مدارس متوسطه شهرستان بستک درسال تحصیلی90-89 به تحصیل اشتغال داشته اند که تعداد آن ها 240نفر می باشد. با رجوع به جدول مورگان(1970) به تعداد 150 نفر که شامل102 نفر مرد و48 نفر زن به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای جهت نمونه آماری در نظر گرفته شد. این پژوهش روشی توصیفی از نوع همبستگی است. پرسشنامه مشارکت فناوری اطلاعات، پرسشنامه کارآفرینی دکتر هومن و پرسشنامه پیشرفت شغلی، ابزارهای این پژوهش را تشکیل دادند. پایایی و روایی پرسشنامه ها با استفاده از ضرایب آلفای کرونباخ و تایید گروهی از اساتید دانشگاه مناسب تشخیص داده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها و پاسخگویی به فرضیات پژوهش از روش های آماری تحلیل رگرسیون استفاده گردید که نشان داده شد بین میزان استفاده از فناوری اطلاعات و کارآفرینی با پیشرفت شغلی رابطه معناداری وجود دارد؛ بین بکارگیری فن آوری اطلاعات و کارآفرینی با تخصصی شدن نیروی انسانی رابطه معناداری وجود دارد؛ بین بکارگیری فن آوری اطلاعات و کارآفرینی با درونی شدن کنترل افراد رابطه معناداری وجود ندارد و بین بکارگیری فن آوری اطلاعات و کارآفرینی با از خود بیگانگی رابطه معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
"تحلیل واریانس نشان میدهد که این رگرسیون در سطح 99 درصد بسیار معنادار میباشد و براساس ستون b ملاحظه میکنیم که معادله رگرسیون چندگانه بین متغیر پیشرفت شغلی با فناوری اطلاعات و کارآفرینی به صورت زیر است: 117/92-(کارآفرینی)*1/42+(فناوری اطلاعات)*3/09-پیشرفت شغلی (1)- noisserger elpitluM (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) سوال دوم:آیا بکارگیری فنآوری اطلاعات و کارآفرینی تخصصیشدن نیروی انسانی را پیشبینی میکند؟ در این سوال تخصصیشدن نیروی انسانی به عنوان متغیر وابسته و بکارگیری فنآوری اطلاعات و کارآفرینی به عنوان متغیرهای مستقل درنظر گرفته میشود.
معادله پیشبینیکننده رگرسیون به شرح زیر میباشد: 4/123+(کارآفرینی) 2 y *2/03+(بکارگیری فناوری اطلاعات) 1 x *6/12+4/123- Y (تخصصیشدن نیروی انسانی) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) سوال سوم:آیا بکارگیری فنآوری اطلاعات و کارآفرینی،درونی شدن کنترل افراد را پیشبینیمیکند؟ با استفاده از آزمون تحلیل رگرسیون چندمتغیره و استفاده از روش ورود همزمان بین متغیر وابسته درونیشدن کنترل افراد و متغیرهای مستقل بکارگیری فنآوری اطلاعات و کارآفرینی در گروه مورد مطالعه عدم وجود رابطه معنادار را نشان میدهد(سطح معناداری بیشتر از 0/05 میباشد).
معادله رگرسیون به شرح زیر میباشد: 132/11+(کارآفرینی) 2 y *8/63-- Y (ازخودبیگانگی) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) بحث و نتیجهگیری هدف کلی انجام این تحقیق تبیین رابطه بین استفاده از فناوری اطلاعات با کارآفرینی و پیشرفت شغلی است،نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری دادهها بیانگر آن است که متغیر وابسته پیشرفت شغلی با دو متغیر مستقل بهطور معناداری همبستگی دارد."