Spring 2015, Volume 5 - Number 1
-
نویسنده : Taase، Yoones ؛ Satariyan، Adnan ؛ Reynolds، Bronwyn ؛ Salimi، Hamid ؛ Mohseni، Ahmad ؛
(16 صفحه - از 1 تا 16 )
کلیدواژه ها:cognitive developmentThe theory of multiple intelligencesteaching stylescognitive psychologyEnglish as for - eign language (EFL) teachers and learners
-
نویسنده : Rahmanpanah، hossein ؛ Tajeddin، Zia ؛
(15 صفحه - از 17 تا 31 )
کلیدواژه ها:AttentionAutonomyReflectioncognitive processeslearning managementmetacognitive strategy
-
نویسنده : Amiri، Shokoufeh ؛ Baradaran، Abdollah ؛
(10 صفحه - از 33 تا 42 )
کلیدواژه ها:DiscourseIdeologyCritical Discourse Analysis (CDA)ManipulationTranslation Criticism
-
نویسنده : Bolouri، Mazdak ؛
(10 صفحه - از 43 تا 52 )
کلیدواژه ها:Manipulationmanipulative strategiestranslated literatureReformist administrationFundamentalist administration
-
نویسنده : Assadorian، Alice ؛ Haghnia، Mokhtar ؛
(12 صفحه - از 53 تا 64 )
کلیدواژه ها:psychological validityprocess and content validitypedagogical validitymaterial evaluation
-
نویسنده : Golaghaei، Nassim ؛ Arefinezhad، Hengameh ؛
(19 صفحه - از 65 تا 83 )
کلیدواژه ها:vocabulary learningQualitative DataAcademic motivationMotivation for vocabulary questionnaire (MVQ)Quantitative data
-
نویسنده : Dehbashi Sharif، Forouzan ؛ Salehi، Fatemeh ؛
(16 صفحه - از 95 تا 110 )
کلیدواژه ها:critical thinkingtranslation competenceTranslation technologies