خلاصة:
دکتر سیدمحمد عباسزادگان متولد ۱۳۲۸، دارای دیپلم و لیسانس ریاضی است. او فوقلیسانس علوم آموزشی را در ایران، دکترای مدیریت را در آمریکا و پس از آن دکترای برنامهریزی درسی را در ایران دریافت کرده است. مشاور نهاد ریاست جمهوری، مدیر عامل شرکت طرحهای توسعه کیسون، مشاور ارشد بیمة آسیا، معاون بانک صادرات ایران، مدیر عامل بیمه نوین، مدیر عامل بیمه ایران، معاون گمرک ایران، مشاور عالی در تامین اجتماعی، قائممقام و معاون برنامهریزی بنیاد مستضعفان، مدیر برنامهریزی اجتماعی سازمان برنامه و بودجه و قائممقام (رئیس) دانشگاه رازی از مهمترین سمتهایی است که دکتر عباسزادگان داشته و در آن جایگاه منشا خدمات ارزشمندی بوده است. وی همچنین بیش از سی سال عضو هیئت علمی رسمی دانشگاه شهید بهشتی بوده است. برگزیده شدن او
ملخص الجهاز:
"البته آموزشوپرورش قدمهای خوبی به جلو برداشته است و هماکنون سند بالادستی و نقشة راه را دارد اما باید به اصلاح ساختاری که بتواند این نقشه راه را اجرا کند نیز توجه داشته باشد.
آیا مدیرانی که در مدارس داریم، آنقدر خوب انتخاب شدهاند که بتوانند مشارکت اولیا را جلب کنند؟ آیا میتوانند ترتیبی دهند که بچهها از این همه کارخانه که والدینشان در آنها شاغلاند، بازدید کنند و محیط کارگری را حس کنند؟ من در چند مورد عضو انجمن اولیا و مربیان بوده و دیدهام که مدیر مدرسه قادر به جلب مشارکت نبوده است.
٭ وجه تمایز مدیریت آموزشی را با سایر مدیریتها در چه میبینید؟ ما در مدیریت واحدهای تولیدی، صنعتی و بازرگانی کشور به دنبال این هستیم که چگونه از منابع بهینه استفاده کنیم تا هدف محقق گردد، ثروت تولید شود و ارزش افزوده ایجاد شود اما هدف ما در نظام تعلیموتربیت تولید ثروت یا ارزشافزوده نیست؛ هدف این است که از منابع و امکانات، از جمله استعدادها و تواناییهای بچهها، چگونه استفاده کنیم که یک انسان برای زندگی و کار در جامعه بسازیم و آدمهایی را آماده کنیم که برای سالهای آینده آمادة بهرهدهی شوند.
تنظیم: املیلا صمدی لولاکی هدف ما در نظام تعلیموتربیت تولید ثروت یا ارزشافزوده نیست؛ هدف این است که از منابع و امکانات، از جمله استعدادها و تواناییهای بچهها، چگونه استفاده کنیم که یک انسان برای زندگی و کار در جامعه بسازیم و آدمهایی را آماده کنیم که برای سالهای آینده آمادة بهرهدهی شوند"