خلاصة:
هدف تحقیق حاضر بررسی نقش مدیریت دانش در نوآوری سازمانی از طریق ایجاد سازمان یادگیرنده در
شعب بانک تجارت استان گلستان بوده است. تحقیق حاضر با استفاده از روش توصیفی/ پیمایشی و
همبستگی انجام شد. جامعه آماری آن کلیه کارکنان شعب بانک تجارت استان گلستان بودند که تعداد
آنها ٣٠٠ نفر بود که با بهره گیری از جدول کرجسی و مورگان، ١٦٩ نفر به عنوان حجم نمونه تعیین گردید
و روش نمونه گیری، تصادفی طبقه ای بوده است. داده های تحقیق با روش کتابخانه ای و میدانی گردآوری
شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش ،« فونگ و چی » پرسشنامه استاندارد نوآوری سازمانی«لمبرت و هوگان»و پرسشنامه استاندارد سازمان یادگیرنده«پیتر سنگه»بوده است.پایایی
پرسشنامه ها با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای پرسشنامه مدیریت دانش 806،0 و پرسشنامه نوآوری
سازمانی 761،0 و پرسشنامه سازمان یادگیرنده 780،0 محاسبه شد و روایی ابزار با روش روایی محتوایی
مورد تایید قرار گرفته اند. همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش مدل سازی معادلات
ساختاری و به کمک نرم افزار لیزرل انجام پذیرفت که نتایج تحقیق حاکی از رابطه مستقیم و معنادار بین
مدیریت دانش با نوآوری سازمانی است و همچنین بصورت غیرمستقیم از طریق ایجاد سازمان یادگیرنده
بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
ملخص الجهاز:
ايران چکيده هدف تحقيق حاضر بررسي نقش مديريت دانش در نوآوري سازماني از طريق ايجاد سازمان يادگيرنده در شعب بانک تجارت استان گلستان بوده است .
همچنين تجزيه و تحليل اطلاعات با استفاده از روش مدل سازي معادلات ساختاري و به کمک نرم افزار ليزرل انجام پذيرفت که نتايج تحقيق حاکي از رابطه مستقيم و معنادار بين مديريت دانش با نوآوري سازماني است و همچنين بصورت غيرمستقيم از طريق ايجاد سازمان يادگيرنده بين مديريت دانش و نوآوري سازماني رابطه مثبت و معناداري وجود دارد.
به علاوه بين مؤلفه هاي مدارس يادگيرنده با نوآوري شغلي معلمان رابطه مثبت و معناداري مشاهده شد مصباحيجهرمي و اديب زاده (١٣٩٤)، در مطالعه اي به بررسي تأثير سيستم مديريت دانش بر نوآوري سازماني با توجه به نقش ميانجي يادگيري سازماني در بانک هاي اقتصاد نوين ، ملي، ملت ، صادرات و مهر اقتصاد استان هرمزگان پرداختند.
0 ٥- بحث و نتيجه گيري با توجه به يافته هاي تحقيق ، بين مديريت دانش با نوآوري سازماني در شعب بانک تجارت استان گلستان رابطه مثبت و معناداري وجود دارد.
بر اساس يافته هاي تحقيق ، بين مديريت دانش با سازمان يادگيرنده در شعب بانک تجارت استان گلستان رابطه مثبت و معناداري وجود دارد.
با توجه به يافته هاي تحقيق ، بين سازمان يادگيرنده با نوآوري سازماني در شعب بانک تجارت استان گلستان رابطه مثبت و معناداري وجود دارد.
فرضيه چهارم به بررسي رابطه بين مديريت دانش با نوآوري سازماني از طريق ايجاد سازمان يادگيرنده در شعب بانک تجارت استان گلستان ميپردازد.