خلاصة:
هدف: مقاله حاضر، به ارزیابی اثر تعدیل گر هویت فرهنگی محلی بر رابطه مادی گرایی و گرایش به رفتارهای زیست محیطی پرداخته است. روش: این پژوهش مبتنی بر نمونه گیری از دانشجویان هفت دانشگاه در مناطق مختلف کشور است. مدل ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart2.0 بررسی شده است.
یافته ها: رابطه مثبت و معناداری بین ماتریالیسم و گرایش به رفتارهای زیست محیطی مشاهده شده است، اما میزان تاثیرگذاری آن قابل تامل است. نتیجه گیری: نقش تعدیل گر هویت فرهنگی محلی، مدیران را ملزم می دارد که در تمرکز بر تولید و توزیع محصولات سازگار با محیط زیست توجه ویژه ای بر هویت فرهنگی محلی افراد داشته باشند
ملخص الجهاز:
"ایجاد تغییر در شیوۀ زندگی افراد در جهت افزایش میزان تمایل آنان به محصولات سبز نمیتواند بدون توجه به هویت فرهنگی افراد جامعه انجام گیرد؛ بنابر این، با توجه به مشکلات زیستمحیطی که اغلب ناشی از الگوهای نادرست مصرف و فعالیتهای ناپایدار است، تلاش در جهت ایجاد تغییراتی در الگوهای مصرفی افراد میتواند در کاهش این مشکلات مؤثر باشد.
Chaplin, Hill & John Environmentalism جدول 1: پژوهشهای مرتبط با بررسی رابطۀ ماتریالیسم و مظاهر گوناگون محیط زیستگرایی (رجوع شود به تصویر صفحه) بنابر این، فرض میشود: H1: مادیگرایی تأثیر معناداری بر گرایش به محصولات سبز دارد.
جدول 2: پژوهشهای مرتبط با افراد درگیر فرهنگ جهانی مصرف و هویت فرهنگ جهانی یا محلی (رجوع شود به تصویر صفحه) Strizhakova, Coulter & Price بنابر این، فرض میشود: H2: هویت فرهنگی محلی بر رابطه بین مادیگرایی و گرایش به محصولات سبز اثر تعدیلگری دارد.
بنابر این، در این تحقیق به بررسی نقش هویت فرهنگی محلی به عنوان یک تعدیلگر بر رابطۀ مادیگرایی و میزان تمایل افراد به محصولات سبز و رفتارهای حمایت از محیط زیست، در بین دانشجویان پرداخته میشود.
Agan, Acar & Borodin جدول 5: روایی افتراقی (همبستگی درونی متغیرها) (رجوع شود به تصویر صفحه)با توجه به شکل 1، ضریب تعیین مدل (R2) 534/0 است؛ بنابر این، 4/53 درصد از تغییرات متغیر گرایش به محصولات سبز توسط متغیر مکنون ماتریالیسم و متغیر تعدیلگر هویت فرهنگی محلی قابل پیشبینی است.
"The Green Side of Materialism in Emerging BRIC and Developed Markets: The Moderating role of Global Cultural Identity"."