ملخص الجهاز:
توجه به فرآیند و یا روش عملکردهای مربوطه به نسبت برآیند یا نتیجه کار، عدم مشارکت کارمندان بهصورت تیم در پیشبرد فعالیتهای سازمانی و در راستای تحقق اهداف مورد نظر، بالارفتن هزینهها در قبال عدم کسب سود بیشتر و همچنین عوامل دیگر موجب ضررهای اقتصادی در سازمانها میشود.
در نوع دوم تصمیمگیریها و برنامهریزیهای لازم در جهت پیشگیری از بحران از قبل حاصل شده و در حقیقت از احتمال وقوع بحران کاسته میشود و چنانچه بحرانی رخ داد، سازمان آمادگی لازم جهت رفع موانع و مشکلات پیش آمده را دارد.
همچنین جهت پیشگیری از وجود بحران در سازمان، بایستی نقاط قوت و ضعف آن را شناخته و در جهت ایجاد فرصتهای نوین برای استحکام سازمان و تقویت رشد امکانات و فعالیتهای موثر سازمانی، تلاشهای مستمر صورت گیرد و در مقابل بایستی از فشار تهدیدهای ناخواسته بر سازمان جلوگیری شود.
از طرفی امکان دخالت معاونین در عملکردهای مدیران باعث عدمتعادل در سازمان شده و منجر به رویدادهای ناخواسته میشود.