ملخص الجهاز:
"بابک چمنآرا، مدیر مرکز موسیقی بتهوون و نشر موسیقی آواخورشید، با اشاره به اینکه وبسایت مجموعه تحت مدیریتش در ابتدای فعالیت بیشتر در حوزه اطلاعرسانی فعال بوده، درباره خدماتی که این وبسایت ارائه میدهد و میزان هماهنگیاش با نمونههای مشابه خارجی از نظر نوع و گستره ارائه خدمات میگوید: «ما اولین سایتی بودیم که بهصورت آنلاین بلیت کنسرت میفروختیم، البته نه بهشکلی که هم اکنون وجود دارد و مرسوم است.
» او درباره وضعیت کلی سایتهای تخصصی موسیقی در کشورمان معتقد است که تنها قراردادن موسیقی بهصورت تکترانه یا آلبوم برای فروش به این معنی نیست که یک وبسیات خوب موسیقی درست کردهایم، بلکه محتوای سایتهای موسیقی باید بهگونهای باشد تا کاربر را بهخود جلب کند، و ادامه میدهد: «وقتی شما به آیتونز مراجعه میکنید، از هنرمند مورد علاقهتان، یا هنرمندی که نمیشناسید اما قرار است خودش را به شما بشناساند، موسیقی و نمآهنگ، مصاحبه، عکس، متن شعرها، پادکست و انواع و اقسام محتوا را دریافت میکنید.
» او در ادامه در پاسخ به این سوال که چه اقدامی برای بهبود شرایط خدمترسانی انجام داده و این که آیا تا کنون برای رفع این مشکلات از نهادهای مربوطه مراجعه کرده یا نه، میگوید: «پیگیر این هستیم که از پایگاههای داده داخلی استفاده کنیم کما این که بخشی از سرورهای خودمان را به ایران منتقل کردهایم اما چون هزینه پهنای باند در ایران بالاست، هرچه درآمد داریم باید هزینه پهنای باند کنیم!» گفتوگوی هارمونیک این وبسایت پایگاهی برای ارائه مقالهها و نقدهای جدی در حوزههای تخصصی موسیقی است."