ملخص الجهاز:
"نزد «هایک»، همین محدودیتهای شناخت بشری است که بازار را تا این اندازه مهم میسازد چرا که بازار، اطلاعات را پدید میآورد، منتقل میکند و در اختیار همگان میگذارد و از این نظر، هیچ نهاد انسانی دیگری، نمیتواند با آن رقابت کند.
گرچه، بازطراحی آموزش به عنوان «بازار» میتواند همسو با دیدگاههای «هایک» دربارهی «کاتالاکسی» [واژهای یونانی که هایک به جای واژهی اقتصاد به کار میبرد چرا که در ریشه یونانی economy به معنای اقتصاد، نوعی کنترل و مهار وجود دارد که هایک با آن مخالف است] ارزیابی شود، یعنی این که رقابت میان مدرسهها، باید اطلاعات دربارهی بهترین مدل مدرسه را در اختیار همگان بگذارد؛ مدرسهای که بالاترین قیمت را درخواست میکند لابد با درنظر گرفتن بازماندگی تکاملی، نسخهی پیشنهادیاش برای برنامه درسی، بسیار عمیقتر، متآثر از ایدهی بایستههای پرورش سوژهای است که به طبع نمیتواند به تولید طراحی شدهی گونهی معینی کارگر، یا حتی مدیر، فروکاسته شود."