خلاصة:
دیدگاه فرآیندمحوری در سازمان این الزام را برای مدیران ایجاد میکند تا فرآیندهای سازمان را تحلیل و بازنگری کنند. در صورت بیتوجهی به بازنگری فرایندها، سازمان با مشکلاتی به مانند افزایش هزینهها، اتلاف منابع، بهرهوری اندک نیروی انسانی و طولانی بودن انجام فرایند مواجه میشود. در عصر جدید، بخش عمدهای از فرایندها به دلیل استفاده از تکنولوژیهای نوین به صورت تحت وب و یا تحت برنامههای نرمافزاری انجام میشوند. استخراج و تحلیل دادههای ذخیره شده از اجرای فرایندها در پایگاه داده سازمان، یکی از زمینههای نوینی است که مورد اقبال تحلیلگران سازمانی و پژوهشگران دانشگاهی قرار گرفته است. فرایندکاوی رویکردی است برای تحلیل این دادههای ذخیره شده که به مدیران سازمان برای بهبود فرایندها کمک میکند. پژوهش حاضر بر آن است تا فرآیند ترفیع پایه اعضای هیئت علمی را در دانشگاه خلیج فارس مورد بررسی قرار دهد و با استفاده از فرآیندکاوی، این فرایند را تحلیل کند. برای تحلیل دادهها از نرمافزارهای Microsoft Excel و Disco استفاده شده است. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که برای به فرجام رسیدن یک درخواست ترفیع پایه، به طور متوسط 51 روز و 7 ساعت زمان لازم است و گلوگاه اصلی این فرآیند در بخش بررسی شورای ترفیع پایه میباشد که بیشترین زمان را به خود اختصاص داده است (39 روز برای فرایندهایی که از طریق پژوهشکده ارسال شده و 34 روز 3 ساعت برای فرایندهایی که از طریق دانشکده ارسال شده است).
ملخص الجهاز:
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر سیاست گذاری بر عوامل کلیدی توسعه محصولات جدید بر افزایش نرخ جذب مشتریان انجام شده است .
با توجه بـه تغییـر پارامترهـا در طول زمان و اهمیت انتشار نوآوری در توسعه محصولات جدید، در این پژوهش از رویکرد پویاییشناسـی سیستم و تئوری انتشار باس برای مدل سازی مسئله استفاده شده است .
بسیاری از شرکت ها بر این باورند که معرفی پیوسته محصولات جدید یک جنبه مهم از کسب وکار آن ها است و به افزایش تقاضای مشتریان ، حفظ و تقویت روابط بلندمدت با آن ها، رسوخ در بازار و حفظ جایگاه رقابتی شرکت کمک خواهد کرد [١٣]؛باوجوداین ، برای دستیابی به مزیت رقابتی در بازار، ضروری است تا در مورد جنبه های مختلف توسعه محصول جدید، مانند ویژگیهای محصول ، بخش بندی مشتریان و ترویج استراتژیهای بازاریابی، تصمیم های منطقی اتخاذ شود.
در پژوهش حاضر از رویکرد پویاییشناسی سیستم مبتنی بر تئوری انتشار بـاس به منظور مدل سازی مسئله توسعه محصول جدید استفاده شده است .
(رجوع شود به تصویر صفحه) ـ فرضیه پویای ٤: افزایش جمعیت کل مشتریان با خریدهای مجدد، عملا به فروش و درآمدزایی بالاتر شرکت منجر میشود و ذکر این نکته لازم است که متغیر اصلی اثرگذار در این زمینه جذابیت محصول است که اثربخشی تبلیغات رسمی و دهان به دهان را افزایش میدهد.
(رجوع شود به تصویر صفحه) با توجه به مطالبی که پیش از این نیز گفته شد، با جمع بندی روابط متغیرها و ارتباط سیستمی فرضیه های پویا در قالب نمودار علی ، به طور خلاصه میتوان گفت که تبلیغات رسمی، به شناسایی و جذب مشتریان جدید منجر میشود.