خلاصة:
شفقت و ذهن آگاهی به عنوان مبنایی برای ارزشیابی روان شناختی ، جهت ارزیابی و فعالسازی متغیر مورد نظر، با توجه به اینکه در پیشینه تحقیقات بر آن شدیم تا تاثیر بسته آموزشی برفعالسازی مولفه مورد نظر را به عنوان آموزشی موثر، با تمرکز زدایی از مولفه های منفی تعیین نماییم. بدین منظور 297نفر از همه زنان تحت حمایت یک خیریه در شهرستان رودبار بر اساس جدول مورگان در سال (۱۳۹۶) را که دارای تشخیص افسردگی بر اساس کسب نمره حداقل۱۲ در تست افسردگی بک، بودند را تعیین کرده، که با روش نمونه گیری تصادفی هدفمندانتخاب شده بودند . ودر یک گروه مداخله۱۵(نفره) و یک گروه کنترل۱۵( نفره)جایگرین شدند. روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. ابزار مورد استفاده پرسشنامه خود کار آمدی شرر(شرر. مادوکس. مرکاندانته. پرنتیس.۱۹۸۲)، بود. برای تحلیل داده ها از آزمون تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) استفاده شد. نتایج نشان دهنده تاثیر معنا دار این بسته آموزشی بر افزایش خود کار آمدی در زنان افسرده سرپرست خانوار بود. فرضیه های پژوهش در سطح معنا داری (۰۰۰۱%>p) تایید شدند.
Compassion and mindfulness as a basis for psychological evaluation, in order to evaluate and activate the desired variable. Considering the fact that in the research background we found out the effect of the educational package on the desired component of the component as effective instruction, by the decentralization of the components Negative determination. For this purpose, 297 of all women under the sponsorship of a charity in Rudbar city based on the Morgan table in the year (1396) who had a depression diagnosis based on a score of at least 12 in the Beck Depression Test, were selected by random sampling of target audiences They were . In a intervention group, 15 (one) and a control group of 15 (single) were replaced. The present study was a semi experimental design with pretest-posttest design with control group. The tool was used by Self-employed Scheer Questionnaire (Scherer, Maddox, Mercury, Prentice, 1982). Multivariate analysis of variance (MANOVA) was used to analyze the data. The results show the significant effect of this educational package on self-efficacy in depressed female head of household. Research hypotheses were confirmed at the significant level (p <0.0001).
ملخص الجهاز:
هدف از انجام پژوهش حاضر تدوین بسته آموزشی در صورت معناداربودن مؤلفه های ترکیبی شفقت درمانی و ذهن آگاهی در فعال سازی خودکارآمدی زنان افسرده سرپرست خانوار بود.
خلاصه نتایج آزمون تحلیل کوواریانس در مورد بررسی تأثیر القای درمان متمرکز بر شفقت و درمان شناختی مبتنی ذهن آگاهی(MBCT) را به صورت ترکیبی در خود کارآمدی زنان سرپرست خانوار دچار افسردگی (رجوع شود به تصویر صفحه) 12 (رجوع شود به تصویر صفحه) با توجه به داده های جدول ٥ چون مقدار F در سطح ٠٠٥=α معنادار است (٠٣٣٩=ƞ٢ و ٠/٠٠١= P ١١/٨١٨= (٢٣ و ١) F).
پس میتوان چنین عنوان نمود که القای درمان متمرکز بر شفقت و درمان شناختی مبتنی ذهن آگاهی را به صورت ترکیبی خودکارآمدی زنان سرپرست خانوار دچار افسردگی را افزایش میدهد.
Neff(2013)2 Self-Compassion inClinicalPractice 1Harvard Medical Shool/Cambridge Health Alliance 2University of Texas, Austin.
(2007), Self-compassion and reactions to upleasant self- relevant events: The implications of treating oneself kindly” journal of personality and social psychology, 92: 887=904 Linehan M(1993).
(2007), Self-compassion and reactions to upleasant self- relevant events: The implications of treating oneself kindly” journal of personality and social psychology, 92: 887=904-MacDonald, K.
Pittman (2009)Self-compassion and Psychological Resilience Among Adolescents - Neff, Kristin D.
and McGehee, Pittman(2010) 'Self-compassion and Psychological Resilience Among Adolescents and Young Adults', Self and Identity, 9: 3, 225 — 240, First published on: 24 June 2009 (iFirst) Nef- Neff, Kristin D.
and McGehee, Pittman(2010) 'Self-compassion and Psychological Resilience Among Adolescents and Young Adults', Self and Identity, 9: 3, 225 — 240, First published on: 24 June 2009 (iFirst) f,.