خلاصة:
ﻣﺸﺘﺮی اﺳﺎس ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎ در ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎی ﺧﺼﻮﺻﯽ اﺳﺖ؛ ﺑﺮ اﯾﻦ اﺳﺎس رﺿﺎﯾﺘﻤﻨﺪی ﻣﺸﺘﺮی ﺑﺎﻋﺚ ﺑﻬﺒﻮد ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎ و ﺗﻀﻤﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪه اﺳﺘﻤﺮار ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎ در ﺑﺨﺶ ﻫﺎی ﺧﺼﻮﺻﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎت اراﺋﻪ ﺷﺪه ﺑﺎ رﺿﺎﯾﺖ ﻣﻨﺪی ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن در ﻣﺠﺘﻤﻊ ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ-ﺗﻮرﯾﺴﺘﯽ و ورزﺷﯽ آﺑﮕﺮم ﮔﻨﻮ اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓﺖ. روش ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻫﺪاف ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﻮد و از ﻟﺤﺎظ روش اﺟﺮاﻣﯿﺪاﻧﯽ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪای ﮐﻪ ﺑﺼﻮرﺗ ﻤﻘﻄﻌﯽ و ﺣﺎل ﻧﮕﺮ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﻠﯿﻪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﻣﺠﺘﻤﻊ ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ-ﺗﻮرﯾﺴﺘﯽ و ورزﺷﯽ آﺑﮕﺮم ﮔﻨﻮ در ﺑﻨﺪرﻋﺒﺎس ﺑﻮدﻧﺪ. ﻧﻤﻮﻧﻪ آﻣﺎری ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻣﺘﺸﮑﻞ از 225 ﻧﻔﺮ از ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن در دﺳﺘﺮس ﺑﻮد. اﺑﺰار ﮔﺮدآوری اﻃﻼﻋﺎت ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﭼﻦ (1996) و ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ رﺿﺎﯾﺘﻤﻨﺪی ﻣﺸﺘﺮی ﻫﻮاﻧﮓ (1998) ﺑﻮد. ﻧﺘﺎﯾﺞ در اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﻧﺸﺎن داد ﮐﻪ ﻫﺮ ﮐﺪام از اﺑﻌﺎد ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﺷﺎﻣﻞ ﻣﻠﻤﻮﺳﺎت (0/001=p)، ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ اﻋﺘﺒﺎر (0/001=p)، ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ (0/001=p)، ﺗﻌﻬﺪ (0/001=p) و ﻫﻤﺪﻟﯽ (0/001=p) ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﻌﻨﺎداری ﺑﺎ رﺿﺎﯾﺘﻤﻨﺪی ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ارﺗﺒﺎط دارﻧﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺣﺎﺻﻞ از ﻣﺪل ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﯿﺎﻧﮕﺮ اﯾﻦ ﺑﻮد ﮐﻪ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﮐﻨﻨﺪه ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ از رﺿﺎﯾﺘﻤﻨﺪی ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.
ملخص الجهاز:
بررسی رابطه بین کیفیت خدمات ارائه شده با رضایت مندی مشتریان در مجتمع تفریحی-توریستی و ورزشی آبگرم گنو محدثه مولاپرست گروه مدیریت ورزشی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران چکیده مشتری اساس فعالیتها در شرکت های خصوصی است ؛ بر این اساس رضایتمندی مشتری باعث بهبود فعالیت ها و تضمین کننده استمرار فعالیت ها در بخش های خصوصی می باشد.
جدول شماره 9: نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین ملموسات و رضایت مندی مشتریان {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} 6- رضایتمندی مشتریان مجتمع تفریحی-توریستی و ورزشی آبگرم گنو از روی کیفیت خدمات ارائه شده قابل پیش بینی است.
فرضیه اول تحقیق مربوط به رابطه بین ملموسات (به عنوان یکی از جنبه های کیفیت ارائه خدمات) با رضایت مندی مشتریان در مجتمع تفریحی-توریستی و ورزشی آبگرم گنو بود.
فرضیه چهارم تحقیق مربوط به رابطه بین تعهد (به عنوان یکی از جنبه های کیفیت ارائه خدمات) با رضایت مندی مشتریان در مجتمع تفریحی-توریستی و ورزشی آبگرم گنو بود.
فرضیه پنجم تحقیق نیز مربوط به رابطه بین همدلی (به عنوان یکی از جنبه های کیفیت ارائه خدمات) با رضایت مندی مشتریان در مجتمع تفریحی-توریستی و ورزشی آبگرم گنو بود.
3- با توجه به نتایج فرضیه شماره یک - بین ملموسات با رضایت مندی مشتریان در مجتمع تفریحی-توریستی و ورزشی آبگرم گنو رابطه معناداری وجود دارد پیشنهاد می شود رسیدن به وضعیت مطلوب نیاز به تعریف و تنظیم ساختار منظم و دارای چارچوب مهندسی شده است از این رو مهندسی مجدد می تواند نتایجی بسیار مطلوب را در جهت ارائه خدمات و در نتیجه رضایتمندی دریافت کنندگان خدمات را به همراه داشته باشد.