خلاصة:
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی و ویژگیهای شخصیتی با رضایت شغلی مدیران مقاطع سه گانه
شهر خرمآباد انجام شد. پژوهش به شیوه توصیفی - همبستگی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران مقاطع
سه گانه تاحیه رک شهر خرم آیاد بود که مطایق آمارنامه اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان در سال ۱۳۹۵برابر ۲۳۵ نتفر
گزارش شد. براساس جدول کرجسی و مورگان» از تعداد ۲۲۵نفرء ۱۳۶ نفر به عنوان نمونه تعیین شدند که به شیوه نمونهگیری
طبقهای نسبی تصادفی انتخاب گردیدند. برای جمعآوری دادهها از پرسش نامههای ویژگیهای شخصیتی NEO(مکگری
وپل کاستا)(۱۹۸۵) ,پرسش نامه مهارتهای ارتباطی (بارتن جی) (۱۹۹۰) و پرسشنامه رضایت شغلی (مینه سوتا) ۱۷150
(۱۹۶۷) استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها وآزمون فرضیههای تحقیق علاوه بر شاخصهای آمار توصیفی از جمله
میانگین و انحراف استاندارد از آزمونهای آمار استنباطی مانند آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به شیوه
گام به گام استفاده شد. نتایج نشان داد مقدار بدست آمده برای ضریب همبستگی پیرسون بین مهارتهای ارتباطی بارضایت
شغلی (۰/۴۵۰= r و درسطح آلفای ۰/۰۱ معتی دار است (sig> ۰/۰۱). همچنین مقدار بدست آمده برای ضریب همبستگی
پیرسون بین ویژگیهای شخصیتی ابا رضایت شغلی (۰/۴۰۵ - = r)» ودرا سطح اآلفای ۰/۰۱ معنی دار است
(sig> ۰/0۱). الذا
چنین استنباط میشود با اطمینان بالای ۹۹ درصد بین مهارتهای ارتباطی بارضایت شغلی مدیران مقاطع سهگانه شهر خرم-
آباد رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
ملخص الجهاز:
بررسي رابطه مهارت هاي ارتباطي و ويژگيهاي شخصيتي با رضايت شغلي مديران مقاطع سه گانه ناحيه يک شهر خرم آباد امين رحيمي کيا١، راضيه محمدي٢ و ويدا مويد کاظمي ٣ ١دکتري مديريت بازرگاني استاديار دانشگاه آزاد اسلامي کمالوند واحد خرم آباد aminrahimikia@yahoo.
com چکيده پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بين مهارت هاي ارتباطي و ويژگيهاي شخصيتي با رضايت شغلي مديران مقاطع سه گانه شهر خرم آباد انجام شد.
نتايج نشان داد مقدار بدست آمده براي ضريب همبستگي پيرسون بين مهارت هاي ارتباطي بارضايت شغلي (٠/٤٥٠ = r )، و درسطح آلفاي ٠/٠١ معنيدار است (٠٠١>sig)، همچنين مقدار بدست آمده براي ضريب همبستگي پيرسون بين ويژگي هاي شخصيتي با رضايت شغلي (٠/٤٠٥- =r)، و در سطح آلفاي ٠/٠١ معنيدار است (٠٠١>sig)، لذا چنين استنباط ميشود با اطمينان بالاي ٩٩ درصد بين مهارت هاي ارتباطي بارضايت شغلي مديران مقاطع سه گانه شهر خرم - آباد رابطه مثبت و معناداري وجود دارد .
لذا فرض H٠ رد و فرض H١ مورد تاييد قرار ميگيرد؛ بنابراين چنين استنباط ميشود که با اطمينان بالاي ٩٩درصد بين مهارت هاي ارتباطي و رضايت شغلي مديران مقاطع سه گانه شهر خرم آباد، رابطه مثبت (مستقيم ) و معنيداري وجود دارد.
نتيجه گيري تحقيق حاضر با هدف بررسي رابطه بين مهارت هاي ارتباطي و ويژگي هاي شخصيتي با رضايت شغلي مديران مقاطع سه گانه شهر خرم آباد انجام شده است .
نتايج مربوط به فرضيه سوم پژوهش فرضيه سوم : بين مهارت هاي بازخورد و رضايت شغلي مديران مقاطع سه گانه شهر خرم آباد رابطه معناداري وجود دارد.