خلاصة:
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه و رضایت تحصیلی در دانشجویان در
دوران کرونا بود که با روش کمی و از نوع همبستگی انجام شد. جامعه مورد پژوهش دانشجویان در
شرایط کرونا در نیمسال تحصیلی 99 - 1400 ب ود، 52 ن فر به عنوان نمونه به صورت در دسترس انتخاب
شدند که ( 41 نفر انها زن و 11 نفرمرد ) بودند. روش جمع اوری داده ها به علت شیوع بیماری کرونا
به صورت غیر تصادفی و از نوع دردسترس بود. برای سنجش متغیر ها ابزار پژوهش شامل پرسشنامه
های رضایت تحصیلی احمدی و طرحواره های ناسازگار یانگ بود. روش تجزیه و تحلیل اماری پژوهش
همبستگی پیرسون بود. نتایج اماری حاصله با توجه به اینکه نمره sig-0000بود و این نمره سطح
معناداری 0 . 05 کوچکتر بود(P>0/005)در نتیجه فرض صفر رد و فرض خلاف تایید شده و و با
احتمال 95%رابطه بین طرحواره های ناسازگار اولیه و رضایت تحصیلی در دانشجویان شهر تهران
معنادار گردید.
The aim of this study was to investigate the relationship between early maladaptive schemas and academic satisfaction in students
It was the Corona era, which was done in a quantitative and correlational way. The study population of students in
Corona conditions in the academic year 99-1400 B, 52 nFar as an available sample selected
(41 of them were women and 11 were men). Data collection method due to coronary heart disease
It was non-random and available. To measure the variables, the research tool included a questionnaire
Ahmadi's academic satisfaction and Yang's maladaptive schemas. Statistical analysis method of research
It was Pearson solidarity. The statistical results obtained given that the score was sig-0000 and this score was level
Significance 0. 05 was smaller (P> 0.005) as a result of the null hypothesis rejected and the contrary hypothesis confirmed and with
95% probability of the relationship between early maladaptive schemas and academic satisfaction in Tehran students
Became meaningful.
ملخص الجهاز:
نتايج مندرج در جدول شماره ٥ نشان ميدهد که چون sig برابر ٠/٠٠ و کوچکتر از ٠/٠٥ است ، بنابر اين فرض صفر رد و فرض خلاف تاييد مي شود، در واقع بين طرحواره هاي ناسازگار اوليه و رضايت تحصيلي رابطه ي معناداري وجود دارد.
(به تصویر صفحه رجوع شود) نتايج مندرج در جدول شماره ٦ نشان ميدهد که چون sig برابر ٠/٠٦٨ و بزرگتر از ٠/٠٥ است ، بنابر اين فرض خلاف رد و فرض صفر تاييد مي شود، در واقع بين طرحواره محروميت هيجاني و رضايت تحصيلي رابطه ي معناداري وجود ندارد.
نتايج مندرج در جدول شماره ٩ نشان ميدهد که چون sig برابر ٠/٠٠ و کوچکتر از ٠/٠٥ است ، بنابر اين فرض صفر رد و فرض خلاف تاييد مي شود، در واقع بين طرحواره بدرفتاري/بي اعتمادي و رضايت تحصيلي رابطه ي معناداري وجود دارد.
نتايج مندرج در جدول شماره ٩ نشان ميدهد که چون sig برابر ٠/٠٠ و کوچکتر از ٠/٠٥ است ، بنابر اين فرض صفر رد و فرض خلاف تاييد مي شود، در واقع بين طرحواره انزواي اجتماعي و رضايت تحصيلي رابطه ي معناداري وجود دارد.
نتايج مندرج در جدول شماره ١٠ نشان ميدهد که چون sig برابر ٠/٠٠ و کوچکتر از ٠/٠٥ است ، بنابر اين فرض صفر رد و فرض خلاف تاييد مي شود، در واقع بين طرحواره نقص / شرم و رضايت تحصيلي رابطه ي معناداري وجود دارد.
نتايج مندرج در جدول شماره ١٣ نشان ميدهد که چون sig برابر ٠/٠٠ و کوچکتر از ٠/٠٥ است ، بنابر اين فرض صفر رد و فرض خلاف تاييد مي شود، در واقع بين طرحواره معيار هاي نامنعطف و رضايت تحصيلي رابطه ي معناداري وجود دارد.