خلاصة:
هدف از نگارش این مقاله بررسی تاثیر کلاس مجازی بر دانش آموزان ابتدایی استان شیراز مدارس ناحیه ۳ است.. برای این منظور
ابزار تحقیق صورت گرفته ,اسناد و مدارک و منابع معتبر علمی و به روز می باشند .به علت اینکه دسترسی به همه منابع امکان پذیر
نیست و از سوی دیگر بحث تدریس مجازی و بحران کرونا رویدادی است که به تازگی جامعه بشری با آن رو به رو شده است؛ فلذا
معتربرترین و به روزترین منابع به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده است.به منظور گرد آوری داده های لازم »همه اسناد موجود
ومرتمط که متتاسب «ا عنوان پژوهش بوده « استفاحه از فیش برطری موره تطبل قرار گرفته است اون پزوهش از نوع کیفی و تطلیلی
میباشد که با فیش برداری و روش کتابخانه ای به جمع آوری مطالب پرداخته است. نتیجه این پژوهش نشان داد که بحران کرونا
تاثیرات فراوانی را بر عرصه تعلیم وتربیت وارد کرده است که بیشترین این آثار در شهرستان های محروم نمایان تر است از جمله در
روستاهای شهرستان استان فارس به دلیل شرایط اقتصادی و نداشتن امکانات هوشمند که سبب ترک تحصیل دانش آموزان خصوصا
در پایه اول ابتدایی شده است. از تاثیرات دیگر عدم پبهرمندی دانش آموزان از مسئله ترییت و بیحث الگوگیری از معلمان خود میباشد
بنابراین در این شرایط صرفا به مسئله آموزش پرداخته شده و عملا بحث تربیتی و پرورشی که بخش مهم تعلیم و تربیت را تشکیل
میدهد در بحران کرونا کمرنگ ترشده یا حتی از بین رفته است.
ملخص الجهاز:
نتيجه اين پژوهش نشان داد که بحران کرونا تاثيرات فراواني را بر عرصه تعليم وتربيت وارد کرده است که بيشترين اين آثار در شهرستان هاي محروم نمايان تر است از جمله در روستاهاي شهرستان استان فارس به دليل شرايط اقتصادي و نداشتن امکانات هوشمند که سبب ترک تحصيل دانش آموزان خصوصا در پايه اول ابتدايي شده است .
(حسني، ١٣٩٩) ابزارهاي اساسي براي انتقال محتوا در کلاس هاي مجازي مي توان به سي دي هاي آموزشي اينترنت و ديگر وسايل ارتباطي اشاره کرد که به جاي کتاب هاي درسي چاپ شده و به کار ميروند يکي از اين مواد آموزشي مورد استفاده محتواي الکترونيکي است محتواي الکترونيکي فقط نسخه الکترونيک محتواي کتاب هاي چاپي نيست بلکه علاوه بر متن صوت و ساير امکانات چندرسانه اي را نيز شامل ميشود کتاب هاي الکترونيکي به دليل انعطاف پذيري زياد و داشتن قابليت چند رسانه اي مي توانند به عنوان عامل انگيزشي در يادگيري به کار روند و با ايجاد رغبت و علاقه پيشرفت فزاينده دانش آموزان را فراهم آورند..
٢. قرباني،کريميان / ٤ شهريور ١٣٩٩،مرکز بررسي هاي استراتژيک رياست جمهوري ٣- بحث و نتيجه گيري با توجه به اهداف اختصاصي تحقيق ،سوال مطرح شده اين بود که بحران کرونا چه تاثيراتي را برعرصه تعليم وتربيت در جنبه هاي آموزشي و تربيتي و پرورشي خصوصا در پايه ابتدايي وارد نموده است ؟ ٢١٥ مديريت و واکاوي تاثير کلاس هاي آموزش مجازي بر يادگيري دانش آموزان ...