خلاصة:
تا کنون برای ارزیابی عملکرد سازمان ها، مدل های مختلفی استفاده شده که هر یک به عملکرد سازمان رویکردی متفاوت داشته باشد. روش کارت ارزیابی متوازن (BSC)، برای اندازه گیری عملکرد، مدلی راهبردی، نتیجه محور و چند بعدی به شمار می رود. برخلاف سایر مدل های سنتی که هدف اصلی سازمان را کسب سود تلقی می کنند، روش کارت ارزیابی متوازن، چارچوبی از فعالیت های مرتبط با هدف ها و راهبردها را برای مدیریت فراهم کرده، اجرای راهبرد را به مجموعه ای از ابعاد مختلف عملکردی متوط می کند. این مدل، عملکرد سازمان ها را از چهار منظر: مالی، مشتری، فرایندهای درونی و رشد و یادگیری مورد سنجش قرار می دهد. در این پژوهش، با استفاده از مدل کارت ارزیابی متوازن، عملکرد سازمان های تابع شهرداری غرب گیلان با یکدیگر مقایسه شده است. نتیجه ای آزمون فرضیه های تحقیق، با استفاده از آزمون فرید من در سطح اطمینان 95 درصد، نشان می دهد که عملکرد سازمان های تابع شهرداری ها، از نظر سویه های چهارگانه کارت ارزیابی متوازن (به طور جداگانه و در مجموع) با یکدیگر اختلاف معناداری دارند.
So far, different models have been used to evaluate the performance of organizations, each of which has a different approach to the performance of the organization. The Balanced Scorecard (BSC) method for measuring performance is a strategic, result-oriented and multidimensional model. Unlike other traditional models that consider the main goal of the organization to be profitable, the Balanced Scorecard method provides a framework of activities related to the goals and strategies for management, and the implementation of the strategy depends on a set of different performance dimensions. This model measures the performance of organizations from four perspectives: financial, customer, internal processes, and growth and learning. In this study, using the balanced evaluation card model, the performance of organizations under the municipality of West Guilan has been compared with each other. The result of testing the research hypotheses, using the Friedman test at 95% confidence level, shows that the performance of municipal subordinate organizations in terms of the four aspects of the balanced assessment card (separately and in total) are significantly different from each other.
ملخص الجهاز:
برخلاف ساير مدل هاي سنتي که هدف اصلي سازمان را کسب سود تلقي مي کنند، روش کارت ارزيابي متوازن ، چارچوبي از فعاليت هاي مرتبط با هدف ها و راهبردها را براي مديريت فراهم کرده ، اجراي راهبرد را به مجموعه اي از ابعاد مختلف عملکردي متوط مي کند.
در اين پژوهش ، با استفاده از مدل کارت ارزيابي متوازن ، عملکرد سازمان هاي تابع شهرداري غرب گيلان با يکديگر مقايسه شده است .
به همين منظور، عملکرد سازمان هاي تابع شهرداري هاي غرب گيلان را مورد ارزيابي قرار مي دهد و از منظر چهارگانه کارت ارزيابي متوازن ، با يکديگر مقايسه شده است .
سوال اساسي در اين پژوهش اين است : ارزيابي عملکرد کارکنان شهرداري هاي غرب گيلان بر اساس کارت امتيازي متوازن .
نتيجه : با توجه به اين که ضريب رگرسيون (٠ ‹R) است پس مي توان گفت : که بين وجود منابع مـالي و درآمـد مطلـوب و پايدار شهرداري با عملکرد کارکنان شهرداري هاي غرب گيلان رابطه معناداري وجود دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) فرضيه ها: X٠ = بين رضايت مشتريان با عملکرد کارکنان شهرداري هاي غرب گيلان رابطه معنا داري وجود دارد.
نتيجه : باوتوجه به اين که ضريب رگرسيون (٠ ‹R) است بين رضايت مشتريان با عملکرد کارکنان شهرداري هاي غرب گيلان رابطه معنا داري وجود دارد.
نتيجه : با توجه به ضريب رگرسيون (٠ ‹R) است نتيجه مي گيريم که : بين وجود يک بخش تحقيقـاتي در سـازمان اداري شهرداري، با عملکرد کارکنان شهرداري هاي غرب گيلان رابطه معناداري وجود دارد.