خلاصة:
این پژوهش با موضوع" ارایه الگوی فرصتهای نوآورانه بازاریابی برای کارآفرینان در حوزه گردشگری حلال" از لحاظ هدف کاربردی، ماهیت دادهها آمیخته و اکتشافی؛ از نظر روش گردآوری دادهها پژوهشی توصیفی است. جامعه آماری به دو دسته تقسیم میشوند، دسته اول شامل خبرگان و متخصصانی که با مفاهیم کامل صنعت گردشگری حلال و فرصتهای نوآورانه بازاریابی برای کارآفرینان این حوزه آشنایی کامل دارند. دسته دوم شامل مجریان و ذینفعان این صنعت یعنی شرکتهای ارایه دهنده ی خدمات گردشگری، توریستی که خود نیز شامل زیر مجموعههای از جمله (مدیران، کارمندان، کارشناسان) میباشد. که این جمعیت مسیول پرکردن پرسشنامهها در بخش کمی می-باشند. در بخش کیفی حجم نمونه 11 نفر از خبرگان و متخصصان مرتبط با موضوع بوده که مصاحبه ساختاریافته ی بسته با این افراد انجام خواهد شد. در بخش کمی پرسشنامهها بین 57 نفر از کارکنان شرکتهای گردشگری، توریستی منطقه آزاد اروند توزیع شده است. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش با استفاده از مصاحبه و پرسشنامه توسط پژوهشگر انجام شد. بدین صورت که نخست تمامی معیارها و زیر معیارهای با استفاده از نظرات خبرگان استخراج شده است. سپس از طریق روش دلفی نسبت به اعتبار سنجی این عوامل پرداخته شد. در مرحله کمی از مدلسازی معادلات ساختاری و روش تحلیل عاملی با نرم افزار Spss و LISREL مورد تحیل قرارگرفت. نتایج به دست آمده به شناسایی پنج عامل فرصتهای نوآورانه بازاریابی برای کارآفرینان (ارزش ایجاد شده برای گردشگران، نوآوری در محصولات و خدمات، شبکههای اجتماعی برای تبلیغات، فن آوریهای روز برای شبکههای توزیع و محصولات و خدمات پایدار) انجامید. الگوی مذکور و روابط ارایه شده در آن با استفاده از آزمون مدل معادلات ساختاری مورد ارزیابی قرار گرفت و تاثیر این مولفهها تایید شد.
This research on "Providing an innovative marketing
opportunity model for entrepreneurs in the field of halal
tourism" in terms of applied purpose, the nature of the data
is mixed and exploration; In terms of data collection
method, it is a descriptive research. The statistical
population is divided into two categories, the first,
including experts and experts who are familiar with the
complete concepts of the solvent tourism industry and
innovative marketing opportunities for entrepreneurs in
this field. The second category includes the industry's
executives and stakeholders, the tourism services
companies, which also includes subsidiaries (managers,
employees, experts). That the population is responsible for
filling the questionnaires in a small part. In the qualitative
section of the sample size of 11 experts and experts related
to the subject, the closed -closed interview will be held. In
a small section, the questionnaires are distributed among
the 57 staff of the tourist companies, the tourist of the
Arvand Free Zone. The information collection tool was
conducted in this study using the interview and
questionnaire by the researcher. In this way, all the criteria
and sub -criteria are extracted using expert opinions. Then,
through the Delphi method, the validity of these factors
was dealt with. In a small stage of modeling of structural
equations and factor analysis methods were analyzed with
SPSS and Lisrel software. The results resulted in the
identification of five innovative marketing opportunities
for entrepreneurs (value created for tourists, innovation in
products and services, social networks for advertising, up -
to -date technologies for distribution networks and
sustainable products and services). The pattern and the
relationships provided were evaluated using the structural
equation model test and the impact of these components
was confirmed.