خلاصة:
هدف از انجام پژوهش حاضر، شناسایی تاثیر خدمات تجارت الکترونیک بر وفاداری الکترونیکی با توجه به نقش عدالت ادراک شده در بانک ملی شهرستان سنندج می باشد. از آنجا که مشتریان بانک ملی به عنوان جامعه آماری نامحدود مدنظر هستند، 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شده است. این پژوهش بر حسب روش، توصیفی و از شاخه همبستگی، به لحاظ زمانی تک مقطعی و از نظر هدف، کاربردی است. روش نمونه گیری، تصادفی ساده و ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه های استاندارد می باشد. جهت تعیین روایی پرسشنامه ها از روش روایی صوری و برای سنجش پایایی پرسشنامه ها از روش آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. جهت توصیف داده ها از روشهای آمار توصیفی از قبیل؛ درصد فراوانی، فراوانی نسبی و میانگین و جهت آزمون فرضیات با توجه به نرمال بودن از آزمون پارامتریک پیرسون استفاده شد. برای تایید نقش میانجیگری از آزمون آنلاین سوبل استفاده گردید و داده های این پژوهش با نرم افزار آماری SPSS مورد آزمون قرار گرفت. یافته های پژوهش حاکی از آن است که عدالت ادراک شده به عنوان نفش میانجیگری بین خدمات تجارت الکترونیک بر وفاداری الکترونیکی تاثیر گذار بوده است و ابعاد خدمات تجارت الکترونیک (کارایی خدمات الکترونیکی، قابلیت اتکا تجارت الکترونیکی و کیفیت پاسخگویی خدمات الکترونیکی) بر وفاداری الکترونیکی مشتریان تاثیرگذار بوده است.
ملخص الجهاز:
در اين راستا سوال اصلي پژوهشگر اين است که تا چه اندازه خدمات تجارت الکترونيک بر وفاداري الکترونيکي با توجه به نقش عدالت ادراک شده در بانک ملي شهرستان سنندج تاثيرگذار مي باشد؟ ضرورت و اهميت انجام پژوهش مطالعات نشان ميدهند که بسياري از جنبه هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي حيات بشر دستخوش تحولي عميق گشته است .
381 آزمون استنباطي رابطه اي آزمون سوبل تاييد فرضيه ميانجيگري عدالت ادراک شده براي پاسخ به سؤال اول مبني بر اينکه تا چه اندازه خدمات تجارت الکترونيک بر وفاداري الکترونيکي با توجه به نقش ميانجي عدالت ادراک شده در بانک ملي شهرستان سنندج تاثير گذار مي باشد.
جدول ٦: نتايج آزمون سوبل (رجوع شود به تصویر صفحه) جدول ٧: نتيجه آزمون سوبل (رجوع شود به تصویر صفحه) منبع : داده هاي پژوهش 383 فرضيات فرعي پژوهش فرضيه فرعي اول براي آزمون اين فرضيه نيز با توجه به سطوح سنجش متغيرها از آزمون معنيداري پيرسون استفاده شده است / / کارايي خدمات الکترونيکي بر وفاداري الکترونيکي تاثيرگذار نمي باشد.
جدول ٨ : آزمون فرضيه فرعي اول (رجوع شود به تصویر صفحه) N منبع : داده هاي پژوهش فرضيه فرعي دوم براي آزمون اين فرضيه نيز با توجه به سطوح سنجش متغيرها از آزمون معنيداري پيرسون استفاده شده است (رجوع شود به تصویر صفحه) قابليت اتکا تجارت الکترونيکي بر وفاداري الکترونيکي تاثيرگذار نمي باشد.
جدول ٩: آزمون فرضيه فرعي دوم (رجوع شود به تصویر صفحه) منبع : داده هاي پژوهش 384 فرضيه فرعي سوم براي آزمون اين فرضيه نيز با توجه به سطوح سنجش متغيرها از آزمون معنيداري پيرسون استفاده شده است / / کيفيت پاسخگويي خدمات الکترونيکي بر وفاداري الکترونيکي تاثير گذار نمي باشد.