خلاصة:
هدف از این پژوهش، بررسی کاربرد عناصر مدیریت سبز در یک هتل منتخب در کیش (هتل ترنج کیش) بود. پژوهش حاضر، از حیث هدف، کاربردی است و از لحاظ نحوه گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی است. در این پژوهش برای سنجش ابزارهای سبز از پرسشنامه کاسیمو و همکاران(2012) ، متغیر تصویر ذهنی از پالاکیوس (2016) ، متغیر اعتماد، از چن(2010) و برای سنجش رضایت از مارتینز (2015) استفاده شد. نمونه آماری مورد بررسی تعداد 137 مهمان هتل بوده است. نتایج به دست آمده نشان دادند که هر 6 فرضیه مورد بررسی تایید شدند و ضرایب مسیرها در همه موارد و به معنای نشان داده شده توسط فرضیه ها معنی دار بودند. بنابراین، اولاً، ابتکارات سبز اجرا شده توسط هتل ترنج کیش به ترتیب بر تصویر هتل (364/0) و بر اعتماد (287/0) و رضایت مهمانان (547/0) تأثیر مثبت و معناداری داشته و در نتیجه از فرضیههای اول، دوم و سوم حمایت میکند. ثانیاً، نتایج نشان داد که تصویر هتل به طور مثبت و معنیداری بر اعتماد (678/0) و رضایت (347/0) گردشگران تأثیر میگذارد، بنابراین به ترتیب از فرضیههای چهارم و پنجم پشتیبانی میکند. در نهایت، تجزیه و تحلیل ما تأیید کرد که اعتماد به طور مثبت و قابل توجهی بر رضایت (473/0) مهمان تأثیر می گذارد، بنابراین فرضیه ششم را تأیید می کند. بنابراین، این مطالعه اهمیت اجرای شیوههای سبز را برای هتلهای واقع در کشورهای در حال توسعه، به منظور بهبود تصویر و افزایش درجه اعتماد و رضایت مهمانان خود برای حفظ روابط بلندمدت، برجسته میکند.
The purpose of this research was to investigate the application of green management elements in a selected hotel in Kish (Taranj Kish Hotel). The current research is practical in terms of purpose and descriptive-survey in terms of data collection. In this research, the questionnaire of Casimo et al. (2012), mental image variable from Palakios (2016), trust variable from Chen (2010) and satisfaction from Martinez (2015) were used to measure green tools. The analyzed statistical sample was the number of 137 hotel guests. The obtained results showed that all 6 investigated hypotheses were confirmed and the path coefficients were significant in all cases and in the sense shown by the hypotheses. Therefore, firstly, the green initiatives implemented by Taraj Kish Hotel had a positive and significant effect on the image of the hotel (0.364) and on the trust (0.287) and the satisfaction of the guests (0.547) respectively, and as a result of the first hypothesis, Second and third supports. Secondly, the results showed that the image of the hotel positively and significantly affects the trust (0.678) and satisfaction (0.347) of tourists, thus supporting the fourth and fifth hypotheses, respectively. Finally, our analysis confirmed that trust positively and significantly affects guest satisfaction (0.473), thus confirming the sixth hypothesis. Therefore, this study highlights the importance of implementing green practices for hotels located in developing countries, in order to improve the image and increase the degree of trust and satisfaction of their guests to maintain long-term relationships.
ملخص الجهاز:
راضیه مرادی دهکردی,» بهنام برانی: الگویابی معادلات ساختاری اثرات ابزارهای مدیریت سبز بر رفتار پایدار در صنعت هتلداری دلایل حمایت از اجرای طرحهای زیست محیطی در بخش هتلداری شامل موارد زیر است: رقابت» بهبود موقعیت رقابتی در بازار» نشان دادن بهتر مسئولیت اجتماعی و شهرت خوب» کاهش هزینهها یا پیروی از مقررات دولتی طراحی شده برای حفاظت از محیط زیست.
با توجه به افزایش آگاهی و فناوریهای سبز پیشرفته مانند کنترل آفات غیر سمی» سیستمهای طوفانآب و سیستمهای صرفهجویی در انرژی برای املاک» امکانات اقامتی میتوانند شیوههای زیست محیطی خود را متنوع کنند ( 71 راضیه مرادی دهکردی, بهنام برانی: الگویایی معادلات ساختاری اثرات ابزارهای مدیریت سبز بر رفتار پایدار در صنعت هتلداری 9 .
بر اين اساس» فرضیه زیر در نظر گرفته شد: راضیه مرادی دهکردی, بهنام برانی: الگویایی معادلات ساختاری اثرات ابزارهای مدیریت سبز بر رفتار پایدار در صنعت هتلداری فرضیه دوم: ابزارهای سبز به طور مستقیم و مثبت بر اعتماد مهمانان هتل تأثیر می گذارد.
با توجه به موارد فوق» نویسندگان در نظر گرفتند که اقدامات زیست محیطی توسعه یافته توسط هتلها یک محرکك مهم برای رضایت مهمانان است و بنابراین» چنین فرض میکنند: فرضیه چهارم: ابزارهای سبز به طور مستقیم و مثبت بر رضایت مهمانان هتل تأثیر می گذارد.
1007/, s10551-007-9587-x راضیه مرادی دهکردی, بهنام برانی: الگویایی معادلات ساختاری اثرات ابزارهای مدیریت سبز بر رفتار پایدار در صنعت هتلداری management on hotel employees’ ecofriendly behavior and environmental performance.