خلاصة:
هدف از انجام این تحقیق، مقایسه اثربخشی آموزش خودآگاهی، همدلی و روابط بین فردی بر تکانشگری زناشویی در دانشجویان متاهل دانشگاه آزاد واحد شهربابک بوده است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان متاهل دانشگاه آزاد شهر شهربابک است. نمونه آماری این تحقیق تعداد 30 نفر از دانشجویان متاهل دانشگاه آزاد شهر شهربابک می باشند که 15 نفر از این افراد به عنواه گروه آزمایش و 15 نفر به عنوان گروه گواه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه مقیاس تکانشگری بارت (2004) بوده است. داده ها به وسیله نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان داد که آموزش خودآگاهی، همدلی و روابط بین فردی بر تکانشگری تاثیرگذار بوده است
ملخص الجهاز:
A)، دانشگاه آزاد اسلامي واحد زرند، کرمان چکيده هدف از انجام اين تحقيق ، مقايسه اثربخشي آموزش خودآگاهي ، همدلي و روابط بين فردي بر تکانشگري زناشويي در دانشجويان متاهل دانشگاه آزاد واحد شهربابک بوده است .
هدف اصلي اين تحقيق مقايسه اثر بخشي آموزش خودآگاهي ، همدلي و روابط بين فردي بر کاهش تکانشگري زناشويي در دانشجويان متاهل دانشگاه آزاد واحد شهربابک در سال تحصيلي ١٤٠٠-١٣٩٩ ميباشد.
که در کنار اين هدف اهداف جزيي از قبيل تعيين تاثير آموزش خودآگاهي ، همدلي و روابط بين فردي بر کاهش تکانشگري در دانشجويان متاهل دانشگاه آزاد واحد شهربابک در سال تحصيلي ١٤٠٠-١٣٩٩ مورد تدقيق واقع خواهند شد.
فرضيه پيش بيني شده در اين تحقيق به اين صورت است که آموزش خودآگاهي ، همدلي و روابط بين فردي بر کاهش تکانشگري زناشويي در دانشجويان متاهل تاثير دارد.
در نتيجه شخص قادر ميشود بدون اينکه به خود و ديگران صدمه بزند، مسئوليت هاي مربوط به نقش اجتماعي خود را بپذيرد و با چالش ها و مشکلات روزانه زندگي به شکل مؤثر رو به رو شود محققان تأثير مثبت مهارتهاي زندگي را در تداوم و استحکام خانواده ها دليلي بر اهميت آموزشها ميدانند، همچنين آموزش اين مهارتها به عنوان يک روش عام درپيشگيري از آسيب هاي خانواده و آسيبهاي فردي و اجتماعي مورد تأکيد بوده است .
Psychiatric aspects impulsivity, American Journal of Psychiatry, 11, 1783-1793.