خلاصة:
هدف: اهمیت و ضرورت تحقیق حاضر در دو بُعد نظری و کاربردی قابلبررسی میباشد . در بُعد نظری، با توجه به اینکه تاکنون تحقیقی درزمینه طراحی و تبین مدل شایستگی افراد مدیر در شرکتهای مختلف در شهرداری تهران انجامنشده، این تحقیق میتواند از جهت پر کردن خلأ نظری حوزه شایستگی در شهرداری تهران، به شناسایی هر چه بیشتر مفهوم شایستگی، ابعاد، شاخصها و نحوه گسترش و بهبود و بهبود آن بهصورت دقیقتر و عملیاتیتر یاری رسانده و منجر به یک الگوی یکپارچه و منسجم گردد. ازنقطهنظر کاربردی، نیز این تحقیق میتواند با تعیین و مشخص کردن وضع موجود شایستگی افراد مدیر در شرکتهای مختلف سازمان مذکور، نقش مؤثری در ارتقای عملکرد آنها و درنهایت بهبود عملکرد سازمان گردد. همچنین عدم مطالعه موضوع باعث میشود تا افراد مدیر در شرکتهای مختلف بر اساس سلایق مختلف و برداشت شخصی خود، نگاه ناقص و نادرستی نسبت به موضوع داشته باشند.
روش: نوع تحقیق ازنظر هدف، گسترش و بهبود ای و ازلحاظ نحوه گردآوری، کاربردی میباشد و ازلحاظ نوع دادهها ترکیبی میباشد. جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی شامل 15 نفر از خبرگان و صاحبنظران بود که با روش نمونهگیری غیر احتمالی قضاوتی و هدفمند انتخاب شدند و در بخش کمی شامل کلیه افراد مدیر در شرکتهای مختلف شهرداری شهر تهران بود و حجم نمونه برابر با 384 نفر و به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند.
objective: the importance and necessity of the present research can be examined in both theoretical and practical dimensions. theoretically, considering that no research has been done in the field of designing and explaining the competency model of managers in different companies in tehran municipality, this research can identify the concept of competence, dimensions as much as possible to fill the theoretical gap in the field of competence in tehran municipality. , indicators and how to expand and improve and improve it more accurately and operationally and lead to an integrated and coherent model. from a practical point of view, this research can also play an effective role in improving their performance and ultimately improving the performance of the organization by determining the current status of managers in different companies of the organization also, not studying the subject causes the managers in different companies to have an incomplete and incorrect view of the subject based on their different tastes and personal perceptions.
method: the type of research is applied in terms of purpose, expansion and improvement, and in terms of how it is collected, and it is combined in terms of data type. the statistical population of the study in the qualitative part consisted of 15 experts who were selected by non-probabilistic judgmental and purposeful sampling method and in the quantitative part included all managers in different companies of tehran municipality and the sample size was 384 people by method simple random sampling was selected.
ملخص الجهاز:
خلاصه مطالعات و تحقيقات انجام شده در ارتباط با موضوع تحقيق تحقيق گر عنوان تحقيق يافته ها (شايستگي هاي شناساييشده ) شايستگيهاي شخصيتي، شايستگيهاي فني، شايستگيهاي ارائه الگوي شايستگيهاي مديريتي، شايستگيهاي ماليه ، شايستگيهاي گسترش و بهبود کيخا (٣٠) مديريتي در دانشگاه علوم سازماني ، شايستگيهاي تعاملاتي، شايستگيهاي منابع انساني و پزشکي مبتني بر آناليز تم شايستگيهاي کارآفريني شايستگي حياتي (صبور، عادل ، صادق ، نرم خوئي ، اصيل و خوش سابقه ، امانت دار، شکر گذاري ، عزت نفس ، دوري از ظلم و فساد)، شايستگي همگرا ساز (چشم پوشي ، بخشش ، رفق و طراحي مدل مدارا، هدف گرايي، مشورت پذيري، مديري از جنس مردم ، قرباني و شايستگيهاي مديريتي مديريت خشم ، خيرخواه )، شايستگي فرا پندار (انگيزه بخشي ، همکاران در مبتني بر آموزه هاي گشاده رويي، آينده نگري ، انتقادپذيري ، تعهد کاري ، دلسوزي و (٣١) قرآن و نهج البلاغه عشق به کار، منفعت _رسان به جامعه ، آگاهي سياسي ) و شايستگي تحول آفرين (با بصيرت ، شفافيت ، عمل گرا، مديريت زمان ، پشتکار، اعتماد به کارکنان ، خويشتن داري ، اميدواري به رحمت حق ، قاطع ) تعيين و مشخص کردن الگوي شايستگي مديريتي مهارت هاي ارتباطي ، تصميم گيري ، ارتباطات کاري ، مهارت هاي رحماني و بر پايه رفتار کارآفرينانه و رهبري ، مهارت هاي حرفه اي ، به کارگيري قابليت هاي مثبت خود همکاران اعتماد سازماني افراد مدير و ديگران ، گسترش و بهبود فعاليت هاي تيمي و تشويق ، تغيير و (32) در شرکت هاي مختلف نوآوري آموزشي دانش عمومي ، دانش محيطي ، آشنايي با فناوري هاي اطلاعاتي ، ارائه الگوي شايستگي پناهي و مديريت مالي و بودجه ريزي ، اداره و مديريت ، شناخت سيستم حرفه اي مديرها در همکاران اداري ، مديريت دانش و شناخت بازار، مهارت هاي روش شناسي ، تحقيقي در سازمان هاي (33) مهارت هاي فناوري ، مهارت هاي مديريت و برنامه ريزي ، مديريت تحقيق محور زمان ، مديريت منابع انساني ، مربيگري و گسترش و بهبود تحقيق گر عنوان تحقيق يافته ها (شايستگي هاي شناساييشده ) همکاران ، نظارت و ارزيابي ، مهارت هاي اداري ، مديريت جلسه ها، مهارت رهبري ، کارگروهي و تيمي ، شبکه سازي ، انگيزش ، مشارکت پذيري ، مديريت تغيير، مديريت تعارض ، تصميم گيري و ارائه راه حل و مهارت مديريت استراتژيک .
Development of a competency model for real-estate project managers: case study of China, International Journal of Construction Management.