خلاصة:
ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻫﺪف ﯾﮏ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﺎرﺑﺮدی و ﺑﺮ اﺳﺎس روﯾﮑﺮد از ﻧﻮع ﮐﻤﯽ و ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت از ﻧﻮع ﭘﯿﻤﺎﯾﺸﯽ اﺳﺖ. روش ﮔﺮدآوری داده ﻫﺎ در اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ از ﻧﻮع ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ای و ﻣﯿﺪاﻧﯽ ﺑﻮد. روش ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﯿﺮی اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﻏﯿﺮ اﺣﺘﻤﺎﻟﯽ در دﺳﺘﺮس اﺳﺖ. اﺑﺰار اﻧﺪازه ﮔﯿﺮی و ﺟﻤﻊ آوری اﻃﻼﻋﺎت در اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﺑﻮده ﮐﻪ ﺑﺮای ﺑﺮرﺳﯽ ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ آن از ﺿﺮﯾﺐ آﻟﻔﺎی ﮐﺮوﻧﺒﺎخ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری، ﻣﺪﯾﺮان و ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﻣﺠﺘﻤﻊ دﺧﺎﻧﯿﺎت اﺳﺘﺎن ﻣﺎزﻧﺪران ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺑﺮای ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺣﺠﻢ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺗﻌﺪاد 130 ﻧﻔﺮ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻌﺪاد ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺟﺪول ﻣﻮرﮔﺎن ﺑﺮاﺑﺮ ﺑﺎ 97 ﻧﻔﺮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺮای ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ داده ﻫﺎ از روش آﻣﺎر ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﺑﺎ ﻧﺮم اﻓﺰارSPSS اﺳﺘﻔﺎده ﮔﺮدﯾﺪ. ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺑﻪ دﺳﺖ آﻣﺪه ﻓﺮﺿﯿﺎت ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﻧﺮم اﻓﺰار PLS ﻧﺸﺎن ﻣﯽ دﻫﺪ ﻫﻮش ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺑﺮ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮی ﺑﺎ ﻧﻘﺶ ﻣﯿﺎﻧﺠﯽ ﻣﺰﯾﺖ رﻗﺎﺑﺘﯽ و ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺳﻔﺎرﺷﯽ ﺳﺎزی اﻧﺒﻮه ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﻌﻨﯽ داری دارد وﻟﯽ ﻧﻘﺶ ﺗﻌﺪﯾﻠﮕﺮ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﻣﻮرد ﺗﺎﺋﯿﺪ واﻗﻊ ﻧﺸﺪ.
ملخص الجهاز:
نتايج به دست آمده فرضيات تحقيق به کمک نرم افزار PLS نشان مي دهد هوش سازماني بر عملکرد مديريت ارتباط با مشتري با نقش ميانجي مزيت رقابتي و قابليت سفارشي سازي انبوه تاثير معني داري دارد ولي نقش تعديلگر قابليت بازاريابي مورد تائيد واقع نشد.
همچنين متغيرهاي مزيت رقابتي و سفارشي سازي انبوه نيز به عنوان متغير واسطه و متغير قابليت بازاريابي به عنوان متغير تعديلگر مورد بررسي قرار خواهند گرفت و تأکيد مي شود که براي افزايش مزيت رقابتي و عملکرد برتر، بايد اين توانايي ها در شرکت دخانيات مازندران به درستي اعمال شود.
با توجه به مطالب 4 mass customization 5 Competitive advantage 6 marketing capability گفته شده سوال اصلي اين پژوهش بدين شرح است : ميزان تاثير گذاري هوش سازماني بر عملکرد مديريت ارتباط با مشتري به چه ميزان است ؟ ٢- مباني نظري مديريت ارتباط با مشتري به مجموعه روشهاي رابطه اي اشاره دارد که شرکتها براي جلب ، حفظ و تقويت روابط مشتري اتخاذ مي کنند.
٥- بررسي پژوهش ها فرضيه اصلي هوش سازماني بر عملکرد مديريت ارتباط با مشتري با نقش ميانجي مزيت رقابتي و قابليت سفارشي سازي انبوه و نقش تعديلگر قابليت بازاريابي تاثير معني داري دارد.
در اين پژوهش ابزار گردآوري داده ها سه پرسشنامه استاندارد به شرح ذيل ميباشد: براي متغيرهاي عملکرد مديريت ارتباط با مشتري، قابليت سفارشي سازي انبوه و قابليت بازاريابي از پرسشنامه استاندارد ژانگ و همکاران (٢٠٢٠)، 9 Ullah براي سوالات مزيت رقابتي از پرسشنامه استاندارد سينگ و همکاران (٢٠١٩) و براي هوش سازماني از سوالات پرسشنامه استاندارد سلطاني و همکاران (٢٠١٩) استفاده شده است .