خلاصة:
هدف این پژوهش بررسی رابطه نوع بررسی رابطه بین انگیزه شغلی و میزان خلاقیت در بین فراگیران دوره آموزشی مجتمع انصار المهدی فرماندهی انتظامی استان بوشهر بوده است. جامعه آماری این پژوهش 480 نفر از فراگیران دوره آموزشی مجتمع انصار المهدی فرماندهی انتظامی استان بوشهر بود که از میان آنها بر اساس جدول مورگان و کرجسی با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده 214 نفر به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. نوع تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری دادهها، همبستگی بوده است. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای استاندارد پرسشنامه انگیزه شغلی هرزبرگ (1992) و خلاقیت سازمانی رندسیپ (1979) استفاده گردید. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که رابطه مثبت و معناداری بین انگیزه شغلی و میزان خلاقیت فراگیران دوره آموزشی مجتمع انصار المهدی فرماندهی انتظامی استان بوشهر وجود دارد به این معنا که هر چقدر انگیزه شغلی فراگیران قوی تر باشد، خلاقیت آنان نیز بیشتر میشود. بین انگیزه درونی و میزان خلاقیت فراگیران دوره آموزشی مجتمع انصار المهدی فرماندهی انتظامی استان بوشهر رابطه قوی و مستقیمی وجود دارد. بین انگیزه بیرونی و میزان خلاقیت فراگیران دوره آموزشی مجتمع انصار المهدی فرماندهی انتظامی استان بوشهر رابطهی مستقیم و معناداری میباشد. ابعاد انگیزه شغلی بر خلاقیت فراگیران دوره آموزشی مجتمع انصار المهدی فرماندهی انتظامی استان بوشهر تاثیر معناداری دارند. بین متغیرهای انگیزه شغلی و میزان خلاقیت فراگیران مرد و زن تفاوت معناداری وجود ندارد. بین فراگیران از نظر انگیزه شغلی و میزان خلاقیت بر حسب سطح تحصیلات آنان تفاوت معنیداری وجود ندارد.
The aim of this study was to investigate the relationship of the relationship between motivation and creativity among students integrated training course Ansar al-Mahdi commander of Bushehr province's police. Type of research is applied and in terms of data collection, correlation, respectively. Data was collected using standard questionnaires Herzberg's motivation questionnaire (1992) and organizational creativity Randsip (1979) was used. Between intrinsic motivation and creativity of learners training complex in Bushehr province police chief Ansar al-Mahdi strong and there is a direct relationship. Between extrinsic motivation and creativity students Ansar al-Mahdi training complex in Bushehr province police chief relationship is significant. Ansar al-Mahdi motivation on creativity of learners' training complex in Bushehr province police chief have a significant impact. Relationship between motivation and creativity of learners male and female, there is no significant difference. Between learners in terms of motivation and creativity in terms of their level of education there is no significant difference.
ملخص الجهاز:
نتايج حاصل از تحقيق نشان داد که رابطه مثبت و معناداري بين انگيزه شغلي و ميزان خلاقيت فراگيران دوره آموزشي مجتمع انصار المهدي فرماندهي انتظامي استان بوشهر وجود دارد به اين معنا که هر چقدر انگيزه شغلي فراگيران قوي تر باشد، خلاقيت آنان نيز بيشتر ميشود.
روش تحقيق روش هاي تحقيق مختلف و متنوع ميباشند اين تحقيق به دليل اين که دخالت و دست کاري در موقعيت ، وضعيت و نقش متغيرهاي تحقيق نميکند و صرفاً به تشريح و تبيين ميپردازد، يک تحقيق توصيفي است و از آنجا که به بررسي رابطه بين انگيزه شغلي و ميزان خلاقيت در بين فراگيران دوره آموزشي مجتمع انصار المهدي فرماندهي انتظامي استان بوشهر ميپردازد به شيوه همبستگي اجرا مي گردد.
جمع آوري با استفاده از روش هاي آمار توصيفي مانند جداول دو بعدي توزيع فراواني، درصد، ميانگين و انحراف استاندارد و روش هاي آمار استنباطي ضريب همبستگي پيرسون ، تحليل رگرسيون و تحليل واريانس مورد بررسي قرار گرفت و به نتايج زير دست يافت : فرضيه اصلي: بين انگيزه شغلي و ميزان خلاقيت فراگيران دوره آموزشي مجتمع انصار المهدي فرماندهي انتظامي استان بوشهر رابطه معناداري وجود دارد.
جهت پاسخگويي به اين فرضيه ضريب همبستگي پيرسون محاسبه شد که نتايج نشان داد که رابطه مثبت و معناداري بين انگيزه شغلي و ميزان خلاقيت فراگيران دوره آموزشي مجتمع انصار المهدي فرماندهي انتظامي استان بوشهر وجود دارد به اين معنا که هر چقدر انگيزه شغلي فراگيران قوي تر باشد، خلاقيت آنان نيز بيشتر ميشود.
جهت پاسخگويي به اين فرضيه ضريب همبستگي پيرسون محاسبه شد که نتايج نشان داد رابطه ي قوي و مستقيم بين انگيزه بيروني و ميزان خلاقيت فراگيران دوره آموزشي مجتمع انصار المهدي فرماندهي انتظامي استان بوشهر ميباشد.