خلاصة:
آموزش مجازی یک روش تدریس الکترونیکی است که در هر شرایطی فراگیران را قادر میسازد به آموزش دسترسی پیدا کنند. آموزش هر کشوری به عنوان یک نهاد بسیار مهم در سیستم توسعهای میتواند تاثیر شگرفی بر روند فکری ، توانایی ذهنی ، روشهای یادگیری و خلاقیت افراد گوناگون داشته باشد تا بتوانند با تفکر انتقادی و مترقی پیش بروند و راه حل مشکلات فعلی را ارایه دهند. هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش فناوریهای نوین در تکنولوژی آموزشی است. پس از بررسیهای صورت گرفته اصول استفاده از فناوریهای نوین در تکنولوژی آموزشی و نیز ملزومات بهرهگیری از قابلیتهای فناوریهای جدید بررسی شد. یافتههای این پژوهش نشان داد ملزوماتی همانند زیرساختهای فناورانه، زیرساختهای سختافزاری و نرمافزاری، تولید محتوای الکترونیکی، منابع مالی و پشتیبانی برای بهرهگیری از فناوری اطلاعات در تکنولوژی آموزشی ضروری هستند. برای موفقیت در یادگیری مجازی ، دانش آموزان دبیرستانی باید بسیار منظم و متمرکز باشند. درست مثل حضور در یک مدرسه واقعی ، این نوجوانان نیز باید قبل از ورود به کلاس خود از ظاهر خوب و ظاهر خوب خود اطمینان حاصل کنند و قبل از شروع درس باید به همه دوستان خود سلام کنند و تلفنهای همراه خود را خاموش کنند. یک حواسپرتی بزرگ برای آنها درست مانند در کلاس درس. برخی از مشکلاتی که در مدرسه وجود دارد ، احتمال وجود آن در خانه با مدرسه مجازی را دارد.
ملخص الجهاز:
آموزش الکترونیکی به عنوان سیستمی مبتنی بر فناوری ، سازمان و مدیریت تعریف می شود که به دانش آموزان توانایی یادگیری از طریق اینترنت را می دهد و یادگیری آنها را تسهیل می کند (جاکسی و همکاران، 2021).
به طور کلی ، آموزش الکترونیکی مفهومی است که استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی مانند اینترنت و سیستم های چند رسانه ای را به عنوان ابزاری برای بهبود کیفیت یادگیری با فراهم آوردن امکاناتی برای دسترسی آسان به منابع و خدمات آموزشی و ارائه سازوکارهایی از این قبیل، پیشنهاد می کند (تانگیرو، 2021).
همچنین ، فراگیران با دانش قبلی بالا ممکن است وقتی درس به طور خودکار به جلو پیش می رود بهتر یاد بگیرند ، اما دارای دکمه مکث هستند که به آنها اجازه می دهد در صورت انتخاب این کار را متوقف کنند خودتنظیمی, یادگیری خودتنظیمی به مفاهیم متعددی اشاره می کند که نقش عمده ای در یادگیری ایفا می کنند و در یادگیری الکترونیکی ارتباط قابل توجهی دارند.
به طور کلی ، آموزش الکترونیکی مفهومی است که استفاده از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی مانند اینترنت و سیستمهای چند رسانهای را به عنوان ابزاری برای بهبود کیفیت یادگیری با فراهم آوردن امکاناتی برای دسترسی آسان به منابع و خدمات آموزشی و ارائه سازوکارهایی از این قبیل ، پیشنهاد میکند.
Attitudes of teachers of learning disabilities in English language towards the use of information technology in Irbid from their point of view.
In Handbook of distance learning for real-time and asynchronous information technology education (pp.