خلاصة:
هدف از پژوهش حاضر ارزیابی مدیریت کیفیت در شرکت چرخشگر مبتنی بر مدل TQM بوده است.مبتنی بر دیدگاه عالم تبریز، 10 مولفه برای ارزیابی مدیریت کیفیت انتخاب شده اند. پژوهش حاضر ازنظر هدف،کاربردی و از نظر نوع، توصیفی است. جامعه آماری ، کارشناسان با مدرک تحصیلی رسمی، سایر کارکنان و مشتریان شرکت چرخشگر بوده که حجم نمونه برای کارشناسان 132 نفر، برای مشتریان 37 نفر و برای کارکنان 228 نفربوده و تحت نظر سنجی قرار گرفته اند. روش گرد آوری داده ها میدانی و ابزار مربوطه پرسش نامه محقق ساخته بوده است برای روایی سنجی از آزمون تحلیل عامل تاییدی استفاده شده و همچنین از آمارهای تمایل به مرکز توصیفی برای جمعیت شناختی پاسخگویان و از آزمون تی بری آزمون فرضیه ها بهره گرفته شده است.نتایج تحلیل داده ها نشان داده است،وضعیت مدیریت کیفیت در شرکت چرخشگر از نقطه نظر مشتریان بالاتر از حد متوسط است وهمچنین وضعیت مدیریت کیفیت در شرکت چرخشگر از دیدگاه کارکنان بالاتر از حد متوسط است.و وضعیت مدیریت کیفیت در شرکت چرخشگر از دیدگاه کارشناسان بالاتر از حد متوسط است.
This stady is aimed at evaluation of quality management in Charkheshgar company
TQM model. According to view point of Alem Tabriz, There are ten points to consider to assessmanagement quality. This stady is seen as descriptive regarding its type , purpose and functionality. The statistical population in this reaserchin cludes experts totaled 132 and 37 for customers and other staff 228 surveyed. The method used to collected data is field hypothesis and related question are tolls is fulfilled. To hold validity test it is used factor analysis and also for population information of candidates descriptivestatistics and T-Test is used. The results show that the quality managementin Charkheshgarcompany. From the customers and employiespoint ofview higher than average and this is higher than average from the experts point of view.