خلاصة:
سابقه و هدف: اساسیترین هدف تکنولوژی آموزشی یادگیری بهتر و عمیق تر است و یکی از راههای وصول به این
هدف به کارگیری کامل حواس میباشد» که معلمان در به کارگیری کامل حواس نقش به سزایی ایفا خواهند
کرد. هدف بررسی اثرات فناوری و تکنولوژی آموزشی بر روشهای تدریس معلمان در دوره ابتدایی است.
مواد و روشها:. مطالعه حاضر از نوع توصیفی تحلیلی است و پس از بررسی مفاهیم با ارائه نتایج به پیشنهادات کاربردی
پرداخته شده است. روش تحقیق حاضر توصیفی و روش گردآوری اطلاعات آن» کتابخانهای است. بدین صورت که از
منابع کتابخانهای نظیر: کتاب» مقاله؛ منابع خارجی و... و آموختههای محقق استفاده شده است.
یافتهها: از نظر این پژوهش تکنولوژی آموزشی را میتوان به عنوان یک ابزار و روش برای ارتقای کیفیت و کارایی
آموزش مورد استفاده قرار داد که باعث تغبیر در تدریس آنان میشود» پس باید معلمان بتوانند آگاهی کامل از نقش
فناوری در کارایی تدریس و بادگیری داشته باشند تا بتوانند خود را با تغییرات فناوری آموزشی سا زکار کنند.
نتیجهگیری: از مباحث ابراد شده نتیجه گرفته میشود که تکنولوژی آموزشی این قدرت را دارد که موانع بین
والدین و معلمان و خانه» کلاس درس ومناطق آموزش و پرورش در سراسر کشور را از بین برده و تعامل بین دانش
آموزان و والدین و معلمان را تسهیل و به کسترش بادگیری فراتر از مدرسه کمک کند. ایجاد نگرشهای مثبت در
معلمان نسبت به تکنولوژی آموزشی و توسعه وکاربرد آن در فرایند یادگیری و باددهی از مباحث چالش برانگیز
مطالعات تربیتی موثر است. تکنولوژی رایج در مدارس,به عنوان یکی از مصادیق تکنولوژی, به نوبه خود بیشترین سهم را
در زندگی دانش آموزان دارد و میتواند تاثیرهای عظیمی در نظام فکری آنهاداشته باشد.
ملخص الجهاز:
يافته ها: از نظر اين پژوهش تکنولوژي آموزشي را مي توان به عنوان يک ابزار و روش براي ارتقاي کيفيت و کارايي آموزش مورد استفاده قرار داد، که باعث تغيير در تدريس آنان مي شود، پس بايد معلمان بتوانند آگاهي کامل از نقش فناوري در کارايي تدريس و يادگيري داشته باشند تا بتوانند خود را با تغييرات فناوري آموزشي سازگار کنند.
نتيجه گيري: از مباحث ايراد شده نتيجه گرفته مي شود که تکنولوژي آموزشي اين قدرت را دارد که موانع بين والدين و معلمان و خانه ،کلاس درس ومناطق آموزش و پرورش در سراسر کشور را از بين برده و تعامل بين دانش آموزان و والدين و معلمان را تسهيل و به گسترش يادگيري فراتر از مدرسه کمک کند.
حل مسئله و مهارت هاي سطح بالاي تفکر، تفسير و تحليل اطلاعات ، مديريت زمان و توانايي اولويت بندي مهارت ها در فضاي اطلاعاتي و جامعه جهاني مبتني بر اطلاعات توسعه مي يابد و اين منوط به اين است که معلمان و دانش آموزان بتوانند به نحو موثر و اصولي از فناوري استفاده کنند[٥].
٣. فناوري نيازمند آموزش است : هم معلمان و هم دانش آموزان براي يادگيري چگونگي استفاده از فناوريهاي گوناگون آموزشي نيازمند آموزش هاي فوق العاده هستند؛ و اين مسئله نيز نيازمند صرف پول و زمان است .
بحث و نتيجه گيري از مباحث فوق نتيجه گرفته مي شود که استفاده از تکنولوژي هاي نوين آموزشي نقش به سزايي هم در پيشرفت دانش آموزان دارد و هم در معلمان ، ولي با اين تفاوت که معلمان به عنوان کسي که راهبر کلاس و پيش برنده روند آموزش است ، نقش مهم تري دارد، زيرا آن ها راکاراتر خواهد کرد.