خلاصة:
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی امکانپذیری استقرار مدیریت دانش در نهاد کتابخانههای عمومی ایران بر اساس الگوی کوان یو وانگ انجام شده است.روش پژوهش: پژوهش حاضر کاربردی است و بهروش پیمایشی انجام شد. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه بود. پایایی پرسشنامه نیز با توجه به مقدار ضریب آلفای کرونباخ، 9/. محاسبه شد. جامعه پژوهش 115 نفر بودند که از طریق نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار اکسل و اسپیاساس 19 استفاده شد. برای سنجش میانگین گروههای یازدهگانه مدیریت دانش از آزمونهای همبستگی پیرسون، آزمون تی تکنمونهای، و آزمون کلموگروف-اسمیرنوف و برای رتبهبندی گروههای معیار از آزمون غیرپارامتریک فریدمن بهره گرفته شد.یافتهها: وضعیت استقرار مدیریت دانش در نهادکتابخانههای عمومی ایران براساس گروههای یازدهگانه کوان یو وانگ درگروه متوسط قرار داشت. همچنین میزان آمادگی نهاد برای استقرار مدیریت دانش در سطح متوسط ارزیابی شد.نتیجهگیری: نتایج پژوهش با استفاده از آزمون t تک نمونهای در سطح معنی داری 001/0 نشان داد که امکان استقرار مدیریت دانش در نهادکتابخانههای عمومی ایران وجود دارد.
Objective: The present research was conducted with the aim of investigating the feasibility of establishing knowledge management in Iran's public libraries based on the Kwan Yu Wang model.Methodology: The current research is practical and was carried out using a survey method. The data collection tool was a questionnaire. The reliability of the questionnaire is also according to the value of Cronbach's alpha coefficient, 9. The research population was 115 people who were selected through cluster sampling. Excel and SPSS 2019 software were used for data analysis. To measure the average of eleven knowledge management groups, Pearson correlation tests, one-sample t-test, and Kolmogorov-Smirnov test were used, and Friedman's non-parametric test was used to rank benchmark groups.Results: The state of establishment of knowledge management in Iran's public libraries was in the medium group based on the eleven groups of Kwan Yu Wang. Also, the level of readiness of the institution for the establishment of knowledge management was evaluated at a medium level.Conclusion: The results of the research using the one-sample t-test at a significance level of 0.001 showed that it is possible to establish knowledge management in public libraries in Iran.