خلاصة:
فضای مجازی یکی از پدیده های مهم زندگی امروزه بشر است که به خوبی فلسفه آن در تمام اوقات تربیت، سنین کودکی، نوجوانی و بزرگسالی، جنسیت مذکر و مونث و نیز ابعاد گوناگون زندگی دینی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و ... را تحت تأثیر قرار داده است. با توجه به تغییر و تحولات و گسترش محدوده و دامنه اطلاعات، تهیه چهارچوب مشخص و تعیین حدود و مرزهای منظم فکری جهت پرورش متربیان متناسب ضرورتی است که باید بدان توجه شود. هدف این پژوهش پرداختن به مبانی وجودی فضای مجازی، نحوه کسب معرفت و ایجاد ارتباط دراین فضا و نیز ارزش و هنجار موجود در آن می باشد. این پژوهش با روش توصیفی- تحلیلی انجام شده و یافته های تحقیق نشانگر آن است که نحوه دریافت اطلاعات و سرعت آن به گونه ای متفاوت از دوران گذشته می باشد. نمونه بیماری واگیردار جهانی کرونا و دریافت پیام متناسب با ساختار فلسفی وجودی، ارزش شناسانه و نیز معرفت به آن تاثیراتی مهم و اساسی را در آموزش و نیز نحوه تعاملات و ارتباطات متربی با محیط اطراف خود دارد.
Virtual space is one of the most important phenomena of human life today, which, like its
philosophy, covers all periods of education, childhood, adolescence and adulthood, male and
female gender, as well as various aspects of religious, educational, cultural, economic life, etc.
has made an impact Considering the changes and developments and the expansion of the
range and scope of information, preparing a clear framework and determining regular
intellectual limits and boundaries for the training of appropriate educators is a necessity that
must be taken into account. The purpose of this research is to deal with the fundamentals of
virtual space, how to acquire knowledge and create communication in this space, as well as
the value and norm in it. This research was done with a descriptive-analytical method and the
research findings indicate that the way of receiving information and its speed is different from
the past. The example of the global infectious disease of Corona and receiving the message
according to the existential, value-based philosophical structure, as well as knowledge about
it, have important and fundamental effects on education and the way educators interact and
communicate with their surroundings.
ملخص الجهاز:
با این حال، اگر گروه هدف و مصاحبه ها به عنوان بخشی از روش ترکیبی برای ارزیابی فرهنگ فضای مجازی مورد استفاده قرار گیرند، یک نفر باید به این نکته اعتقاد داشته باشد که فلسفه به یک جهت گیری معرفت شناسانه تفسیرگرا گسترش می یابد که نقدهایی بر روش های کمی می تواند ربط داشته باشد، مانند اعتماد به ابزارهایی که ارتباط بین زندگی هر روزه و پژوهش را پنهان می کنند.
فضای مجازی یک جایگاه و مکان اساسی فراتر از محدودیت ها می باشد که می تواند به آسانی به عنوان قلمرو بین المللی شناخته شود (محبوبور، 2009، ص 4) دسترسی به اینترنت از طریق طیف گسترده ای از روش های ارتباطی و بازیابی اطلاعات در دسترس کاربران است.
Ethics in cyberspace- a philosophical approach, International Journal of Advancements in Research & Technology, Volume 1, Issue3, August-2012.
The issues of religious education in virtual space and how to deal with it, research on Islamic education issues, 28th year, new period, number 8, fall: 87-108.
]in persian[ Philosophical foundations of virtual space and the case message of the corona virus disease; Qualitative Study *Heidar Esmaeilpoor 1 , Ali mohammad Ahmadi Gharacheh 2 Date Accepted: 2022-10-10 Date Received: 2022-08-30 Type of article: Research Abstract Virtual space is one of the most important phenomena of human life today, which, like its philosophy, covers all periods of education, childhood, adolescence and adulthood, male and female gender, as well as various aspects of religious, educational, cultural, economic life, etc.