خلاصة:
از کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی اینترنتی میتوان به ارتباط و ایجاد تجربه بهتر با مشتریان اشاره
کرد به کمک این قابلیت جستجو و تجزیه و تحلیل رفتارهای مشتریان از طریق حجم عظیمی از دادهها و
اطلاعات، بسیار ساده و آسان خواهد بود. بازاریابان اینترنتی از طریق کسب دادههای شخصی، خریداران از
طریق هوش مصنوعی میتوانند نیازهای خریداران را درک کنند و با روش بهتری به مخاطبان هدف خود
دست یابند از کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی اینترنتی میتوان به ارتباط و ایجاد تجربه بهتر با
مشتریان اشاره کرد به کمک این قابلیت جستجو و تجزیه و تحلیل رفتارهای مشتریان از طریق حجم
عظیمی از دادهها و اطلاعات، بسیار ساده و آسان خواهد بود. بازاریابان اینترنتی از طریق کسب دادههای
شخصی، خریداران از طریق هوش مصنوعی میتوانند نیازهای خریداران را درک کنند و با روش بهتری به
مخاطبان هدف خود دست یابند.
ملخص الجهاز:
بازاريابان اينترنتي از طريق کسب دادههاي شخصي، خريداران از طريق هوش مصنوعي ميتوانند نيازهاي خريداران را درک کنند و با روش بهتري به مخاطبان هدف خود دست يابند از کاربردهاي هوش مصنوعي در بازاريابي اينترنتي ميتوان به ارتباط و ايجاد تجربه بهتر با مشتريان اشاره کرد به کمک اين قابليت جستجو و تجزيه و تحليل رفتارهاي مشتريان از طريق حجم عظيمي از دادهها و اطلاعات، بسيار ساده و آسان خواهد بود.
با مطالعه کلمات کليدي مورد استفاده در يک بازار خاص، نه تنها امکان تعيين الگويي از اصطلاحات و عبارتي که بايد در استراتژي SEO جستجو شود، وجود دارد، بلکه ميتوان درباره مشتريان بالقوه: خواسته ها، نيازها، انتظارات و علايق آنها نيز آگاهي پيدا کرد.
روش کار با در نظر گرفتن موارد ذکر شده قبلي، به منظور تعيين کلمات کليدي که جستجوي آنها در موتورهاي جستجو با استفاده از هر نوع دستگاه داراي اتصال اينترنتي معتبر انجام ميشود، مدل متوالي زير متشکل از ٤ مرحله پيشنهاد شد (شکل ١): (به تصویر صفحه مراجعه شود)شکل١.
جستجوي گوگل ميتواند به منظور کشف کلمات کليدي بر روي سايت که قبلا سرچ و يافت شده، استفاده شود.
کانال ديگري که ميتوان در آن کلمات کليدي مهم را يافت، مشابه با کانال شناسايي شده توسط اين مرحله سوم، جستجو بر روي گوگل است.
اين روش شامل تحقيقاتي با هدف برجسته سازي روندهاي جديد در بازاريابي ديجيتال يعني استفاده از کلمات کليدي و اهميت آنها براي داشتن يک کسب و کار پايدار است.
Carvalho, Search engine ranking factors analysis: Moz digital marketing company survey study (Doctoral dissertation), 2018.