خلاصة:
هدف تحقیق حاضر، بررسی نقش واسطه ای وفاداری مشتری در رابطه بین فرهنگ سازمانی و عملکرد سازمانی در شرکت نان قدس رضوی است. پژوهش حاضر در طبقه بندی انواع روش های تحقیق، از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع پیمایشی بوده و داده ها به شکل میدانی گردآوری شد. جامعه آماری تحقیق شامل مشتریان برای قسمت وقاداری مشتری و کلیه مدیران، شرکت نان قدس رضوی کارکنان برای سایر سازه ها می باشد. روش نمونهگیری در تحقیق حاضر از نوع تصادفی با استفاده از فرمول کوکران بود که شامل 384 نفر از مشتریان و 192 نفر از کارکنان می باشد. در تحقیق حاضر از یک پرسشنامه محقق ساخته جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شد. روایی محتوایی پرسش نامه از طریق نظر سنجی از خبرگان تایید شد. برای تعیین روایی و پایایی، شاخص های AVE، ضریب آلفای کرونباخ و GOF با استفاده از نرم افزار SMART-PLS محاسبه شد که همگی در رنج مورد قبول قرار داشتند. برای بررسی و پاسخگویی به پرسش های پژوهش دادههای گردآوری شده از مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد وفاداری مشتری و قابلیتهای فناوری اطلاعات در رابطه بین فرهنگ سازمانی و عملکرد سازمانی نقش میانجی دارد.
The purpose of this study is to investigate the mediating role of customer loyalty in the relationship between organizational culture and organizational performance in Quds Razavi Bread Company. The present study in the classification of various research methods, in terms of applied purpose and in terms of data collection, is descriptive and survey type and the data were collected in the field. The statistical population of the research includes customers for the customer capacity department and all managers, Nan Ghods Razavi Company employees for other structures. The sampling method in the present study was random using Cochran's formula which includes 384 customers and 192 employees. In the present study, a researcher-made questionnaire was used to collect information. The content validity of the questionnaire was confirmed through a survey of experts. To determine validity and reliability, AVE indices, Cronbach's alpha coefficient and GOF were calculated using SMART-PLS software, all of which were acceptable in the range. Structural equation model was used to review and answer the research questions of the collected data. The results showed that customer loyalty and IT capabilities play a mediating role in the relationship between organizational culture and organizational performance.
ملخص الجهاز:
برای بررسی showed that customer loyalty and IT capabilities play a mediating role in the relationship between و پاسخگویی به پرسش های پژوهش داده های گردآوری شده از organizational culture and organizational performance.
نتایج تحقیق نشان داد وفاداری Keywords مشتری و قابلیت های فناوری اطلاعات در رابطه بین فرهنگ organizational IT capabilities Customer loyalty structural equation organizational performance cultureسازمانی و عملکرد سازمانی نقش میانجی دارد.
فرهنگ سازمانی عموما به صورت ارزش ها، عقاید و فرضیات پایه ای شناخته می شود که به راهنمایی و هماهنگی رفتار اعضاء کمک می کند(مارکویتز†،٢٠٠٧) تمام تلاش های یک سازمان در تمامی حوزه ها بایستی در عملکرد آن مشخص باشد و اغلب سازمان ها با استفاده از ابزارها و مکانیزم های گوناگون سعی در بهبود عملکرد خود دارند، به این منظور سنجش وضعیت عملکرد از مقوله های مهم و مورد توجه سازمان ها است (لین و همکاران ** ،٢٠٠٧) افراد زیادی با زمینه های کاری گوناگون از جنبه های متفاوتی همچون برنامه ریزی استراتژیک ، تولید و عملیات ، مالی و بهبود سازمانی به مقوله عملکرد سازمانی توجه کرده اند(سرگان ناوارو†† ،٢٠١٠) عملکرد به میزان دستیابی به اهداف اشاره داشته است .
بنابراین این تحقیق به دنبال بررسی نقش واسطه ای وفاداری مشتری و قابلیت های فناوری اطلاعات در رابطه بین فرهنگ سازمانی و عملکرد سازمانی در شرکت نان قدس رضوی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع فرآورده های آردی در کشور می باشد.
نتیجه گیری این پژوهش با هدف بررسی نقش واسطه ای وفاداری مشتری در رابطه بین فرهنگ سازمانی و عملکرد سازمانی در شرکت نان قدس رضوی صورت گرفت .